شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اسرائیل در واکنش به قطعنامه تغییر نکردن ماهیت قانونی قدس اشغالی و ابطال تصمیم آمریکا که در مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آراء تصویب شد، اعلام کرد، از یونسکو خارج می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از کارمل شاما کوهن، نماینده این دولت در یونسکو خواست پس از تعطیلات کریسمس به صورت رسمی خروج تل‌آویو از يونسكو را اعلام کند.

نخست‌وزیر اسرائیل با متهم کردن یونسکو به جانبداری از فلسطین و حمله‌هاي منظم علیه اسرائیل، در ماه اکتبر به وزارت خارجه خود دستور داد آماده خروج از این سازمان شود.

نتانیاهو به دنبال تصویب قطعنامه "فلسطین اشغالی" در ۱۸ اکتبر (26 مهر) در شورای اجرایی یونسکو این تصمیم را اتخاذ کرد، این قطعنامه شامل "وجوب پایبندی اسرائیل به ماهیت تاریخی و میراث فرهنگی مسجدالاقصی به عنوان پایگاه اسلامی مقدس" بود.

 امانوئل نخشون، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در آن زمان قطعنامه مذکور را محکوم و آن را بی‌ربط دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از "یدیعوت آحارونوت"،او همچنین قطعنامه تغییر نکردن ماهیت قانونی قدس اشغالی و ابطال تصمیم آمریکا درباره این شهر را "تلاش سازمان ملل برای جداسازی تاریخ یهود از سرزمین اسرائیل" خواند.

نخشون افزود، پیام رسمی خروج اسرائیل از یونسکو پیش از پایان سال جاری میلادی ارائه و پایان ۲۰۱۸ از این سازمان خارج می‌شود.

اسرائیل در ماه ژوئیه کمک‌های خود را به سازمان ملل کاهش داد، زیرا این سازمان شهرک قدیمی در شهر الخلیل فلسطین و حرم ابراهیمی شریف را در لیست میراث جهانی تحت خطر قرار داد.

آمریکا هم در سال جاری میلادی با این اتهام که "یونسکو علیه اسرائیل است" از این سازمان خارج شد.

این در حالی است که یونسکو نیز بارها اتهام‌ها در رابطه با مخالفت با اسرائیل و جانبداری از فلسطین را رد کرد.

کد خبر 393404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha