همشهری آنلاین: شهر جوکازجاروی در شمال سوئد محل ساخت هتلی سالانه‌ است که از برف و یخ ساخته می‌شود.

 

اکنون در بیست و هشتمین دور از بنای این هتل، هتل یخی دارای ۱۵ اتاق مزین به مجسمه‌های یخی است. از ویژگی‌های قابل توجه این هتل،‌ اتاق‌هایی با تم فضایی و اتاقی با مجسمه یک ملکه برفی عجیب و غریب است.

 

برای ساخت این هتل هزاران قطعه یخ از رودخانه‌ای در نزدیکی محل بنای هتل جمع‌آوری شد. حجم یخ و برف مورد استفاده برای بنای این هتل ۳۰ هزار متر مکعب بوده‌ است. هتل دارای اتاق‌های گرم، اتاق‌های زیرصفر، بار یخی و تالار مراسم و تشریفات است.

پانزدهمین اتاق این هتل که از دیوارهای یخی حکاکی شده برخوردار ‌است، مهمترین جاذبه این هتل به شمار می‌رود. حکاکی‌ها و مجسمه‌های درون اتاق‌ها توسط ۳۶ هنرمند مجسمه‌ساز از ۱۷ کشور مختلف جهان خلق شده‌اند و موضوع این آثار هنری از حیوانات واقع‌گرایانه تا موضوعات انتزاعی، بسیار متنوع است.

مهمانان روی پوست گوزن و درون کیسه خواب می‌خوابند و پذیرایی و خدماتی مانند نوشیدنی‌های گرم، سونا،‌ حمام گرم و امکان استفاده از شومینه دریافت می‌کنند. مهمانان همچنین می‌توانند از فعالیت‌هایی نظیر تور شفق‌های شمالی، سورتمه سواری، مجسمه‌سازی با یخ و یوگا لذت ببرند. هتل یخی از ۱۵ دسامبر تا ۱۵ آوریل هرسال فعال است و پس از آن شروع به ذوب شدن می‌کند. هزینه اقامت یک شب در این هتل از ۲۶۷ دلار آغاز می‌شود.

منبع

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha