همشهری آنلاین: مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا در بیانیه‌ای نسبت به شکست طرح پایتختی بیت المقدس از جانب آمریکا برای رژیم صهیونیستی واکنش داد و آن را نه بزرگ ۱۲۸ کشور جهان به امریکا دانست.

 فیروزآبادی

به گزارش ایرنا، سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی روز شنبه در این بیانیه ای آورده است: نه بزرگ 128 کشور بزرگ جهان به آمریکا در سازمان ملل و دفاع تمام قد از حقوق مشروع فلسطین در پایتختی قدس شریف برای فلسطینی‌ها نقطه عطفی است در تاریخ سیاسی جهان و‌ آمریکا فهمید که دیگر ابرقدرت خود محور جهان نیست با وجود این نیکی هیلی همچنان به فتنه ادامه می‌دهد یک روز نمایش خنده‌دار درباره موشک‌های یمن و متهم کردن ایران بدون هیچ‌گونه دلیل و روز دیگر رای منفی یک نفره در شورای امنیت که با پاسخ کوبنده سازمان ملل مواجه شد.

وی ادامه داد: آمریکا باید بداند که سال‌هاست از مرکب فرمانروایی در دهکده جهانی پیاده شده است و بی‌جهت ادای آن روزها را از خود در نیاورد و همپای جامعه جهانی در چارچوب مقررات جهانی گردن نهد. در غیراینصورت در مسیر خطرناک و پر پیچ و خمی که حرکت می‌کند، سقوط خواهد کرد و کشورهای عرب منطقه نیز باید خود را با کشورهای منطقه هماهنگ کنند و تک روی سعودی و امارات علیه یمن را متوقف کنند و آن‌ها بدانند که از رابطه با صهیونیست‌ها برای آنها نانی گرم نمی‌شود به دامن اسلام برگردند و اتحاد اسلامی را حل کنند.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه پیش نویس قطعنامه علیه تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

آمریکا شامگاه دوشنبه در جلسه شورای امنیت که با موضوع بررسی پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس برگزار شد، پیش نویس این طرح را وتو کرد.

14کشور عضو شورای امنیت با پیش نویس طرح مصر درخصوص قدس موافقت کردند.

براساس طرح مصر در این پیش نویس، بدون ذکر نام کشور یا محکوم کردن کشوری، هر اقدامی برای تغییر وضعیت قدس را لغو می کند و از تمامی کشورها می خواهد از انتقال سفارت خود از سرزمین های اشغالی به قدس خودداری کنند.

کد خبر 393454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha