همشهری آنلاین: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: متاسفانه درمان‌های توانبخشی از جمله گفتار درمانی و کاردرمانی در بسته حمایتی بیمه جایگاهی ندارند.

رییس سازمان بهزیستی

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی، در همایش سازمان‌های مردم نهاد و تجارب آموخته در حوزه معلولان افزود: برغم تسهیلات و شرایطی که برای معلولان فراهم شده، اما باز هم جامعه معلولان با کمبودهایی مواجه است.

وی ادامه داد: آقای روحانی در همایش حمایت از معلولان نیز به این موضوع اشاره کردند که معلولان با سختی بسیار در فعالیت‌های زندگی، اجتماعی و کاری مواجه هستند.

وی با اظهار امیدواری برای افزایش مطالبه گری در جامعه معلولان، گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان که در حال حاضر از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده، زمین تا آسمان با قانونی که در سال 83 در مجلس تصویب شد متفاوت است.

محسنی بندپی با تاکید بر پای کار بودن دولت در لایحه حمایت از حقوق معلولان افزود: برقراری حداقل حقوق کار، تشکیل شورای عالی معلولان و مشوق‌هایی که برای کارفرمایان در نظرگرفته شده از جمله موارد این لایحه است.

وی یادآور شد: لایحه حمایت از حقوق معلولان اگر تا پایان سال در مجلس بررسی شود احتمال دارد که از تصویب بودجه سال 97 عبور کنیم و این لایحه حمایت از حقوق معلولان بعد از آن بررسی شود اما امیدوارم سریع‌تر به این لایحه نیز رسیدگی شود تا بتوانیم بهره ای از بودجه سال 97 داشته باشیم.

کد خبر 393507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha