همشهری‌آنلاین: نخست وزیر مالزی از همه مسلمانان خواست علیه تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی متحد شوند.

 نجیب عبدالرزاق، نخست‌وزير مالزي در یک تظاهرات گسترده در شهر پوتراجایا، پایتخت اداری مالزی که در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برگزار شد؛ گفت: بعد از این تصمیم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با من تماس گرفت و از من دعوت کرد تا در نشست فوق العاده‌ سازمان همکاری‌های اسلامی شرکت کنم. من در آن روز نشست‌های دیگری را داشتم اما هیچ موضوعی مهم‌تر از این موضوع نیست.

در عین حال نجیب رزاق تلاش‌های ترکیه بر سر این مساله را تحسین و بر لزوم اتحاد میان مسلمانان علیه این تصمیم تاکید کرد.

رزاق خاطر نشان کرد: بیایید اختلاف‌هاي سیاسی بین خودمان را فراموش کنیم. ما می‌توانیم علیه مشکلات متحد شویم. مهم نیست که ما سبز یا قرمز یا هر رنگ دیگری هستیم. تا زمانی که ما در این آرمان مشترک سهیم باشیم می‌توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر مالزی درخصوص تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به قطع کمک به کشورهایی که علیه تصمیم آمریکا رای دادند، اظهار داشت: این آمریکاست که در مسائل بسیاری از این کشور درخواست کمک می‌کند.

در این اعتراض‌هاي گسترده نزدیک به ۱۵۰۰ تن از گروه‌های مختلف جامعه مدنی و احزاب سیاسی مختلف شرکت کردند.

دونالد ترامپ در تاریخ ۶ دسامبر(15 دسامبر) به طور یک‌جانبه تصمیمش را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد که با محکومیت‌های وسیع منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شد.

در عین حال چند روز پیش نیز مجمع عمومی سازمان ملل یک قطعنامه غیرالزام آور را تصویب کرده و به موجب آن از آمریکا خواست این تصمیم را لغو کند.

کد خبر 393532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha