یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چهار زورگیر خشن که به زورگیری از شهروندان در جنوب تهران به ویژه منطقه شهرری اقدام کرده بودند، دستگیر شدند.

فردی با مراجعه به کلانتری 131 شهرری به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشیان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 مورد ضرب و شتم و نهایتا سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: هنوز از تاکسی پیاده نشده بودم که یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 با دو سرنشین در مقابلم توقف کرد ؛ یکی از سرنشینان قصد گرفتن گوشی تلفن همراهم را داشت اما من در لحظه اول مانع کارش شدم که ناگهان در همین زمان چند نفر به سمت من حمله ور شده و مرا روی زمین انداختند. آنها به گونه ای مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه انگشتان هر دو دست دچار جراحت شدید شدم و پس از آن ، سارقان اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

به گزارش ایسنا،با توجه به شیوه و شگرد زورگیری از مالباخته، کارآگاهان با انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی یکی از مجرمین جوان پایگاه نهم به نام سجاد شدند ؛ بررسی سوابق سجاد نشان داد که او در تاریخ 13 مهرماه امسال به اتهام زورگیری دستگیر و روانه زندان شده اما در مدت کوتاهی و در تاریخ 10 آبان ماه با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد و بلافاصله سرقت های خود را از سر گرفته است.

با شناسایی سجاد به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان زورگیر ، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه شوش کرده و در تاریخ 28 آذرماه موفق به دستگیري او شدند. سجاد که چاره ای جز اعتراف و معرفی همدستانش نداشت ، صراحتا به زورگیری و همچنین ضرب و شتم شدید مالباخته اعتراف کرد و در ادامه سه بچه محل خود را نیز به عنوان همدستانش در ارتکاب ده ها فقره سرقت با تهدید سلاح سرد معرفی کرد .

با شناسایی دیگر اعضای گروه سارقین ، مخفیگاه و محل های تردد این سه نفر نیز در همان منطقه شوش شناسایی و هر سه نفر آنها نیز دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

متهمین پس از دستگیری صراحتا به ده ها فقره زورگیری همراه با قدرت نمایی در شهرری اعتراف کردند که با بررسی پرونده های مشابهی که در آنها مالباختگان توسط سرنشینان یک یا دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مورد سرقت ، زورگیری ، ارعاب و ضرب و شتم قرار گرفته بودند ، موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان شدند. یکی از مالباختگان که سارقان اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهش به ارزش تقریبی چهار میلیون و 300 هزار تومان هزار کرده بودند ، پس از شناسایی دقیق مجرمان به ویژه سرکرده آنها یعنی سجاد اعلام کرد که در تاریخ 13 آذرماه ، در حال مکالمه با گوشی تلفن همراهش بوده که سارقان به او حمله ور شده و با استفاده از چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهش کردند که در ادامه تحقیقات ، سجاد صراحتا به سرقت گوشی تلفن همراه مالباخته و فروش آن به قیمت تنها 300 هزار تومان اعتراف کرد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری ، سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح اعضای این گروه از سارقین خشن و زورگیر به ده ها فقره سرقت و زورگیری و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به جهت شناسایی دیگر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر چهار متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر مجرمین شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری - خیابان آستانه مراجعه کنند.

کد خبر 393592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha