همشهری آنلاین: نگارخانه رها که از دو سال پیش به جمع فضاهای هنری پایتخت افزوده شده، قصد دارد با برگزاری نمایشگاه‌های حرفه‌ای هنرمندان ایرانی در آن سوی مرزها و هنرمندان خارجی در ایران دگرگونی اساسی در روند فعالیت‌های خود به وجود آورد.

گالری رها

به گزارش همشهري آنلاين، عاطفه فتاحی‌پور كه مدیريت نگارخانه رها را بر عهده دارد، درباره چشم‌اندازه آينده فعاليت‌هاي خود گفت: «جامعه هنری رها را با مجموعه‌داری می‌شناسد. اين نگارخانه برای سامان دادن به مجموعه‌اي گرانبها به وجود آمد كه در این سال‌ها گرد هم آمد اما اکنون در آستانه ورود به سومین سال تاسیس تصمیم گرفته‌ایم به سهم خود نقشی متفاوت ایفا کنیم و قدمی در جهت توسعه هنر ایران برداریم.»

وي با تاكيد بر اينكه نگارخانه رها قصد ندارد رقیب نگارخانه‌هاي داخلی باشد افزود: «فضای کاری ما متفاوت و رویکردمان مانند موزه‌گالری خواهد بود. به عنوان مثال درصددیم برای هنرمندان شایسته ایرانی برنامه‌هايي درخور توجه در خارج کشور برگزار کنیم یا اینکه یکی از خلاءهای جدی هنر ایران تولید محتواست، از بسیاری از فرهیختگان هنر ایران حتی یک خط متن تحلیلی به انگلیسی و حتی فارسی وجود ندارد و ما قصد داریم به بهانه‌های مختلف در این وادی قدم برداریم.»

برگزاري نمايشگاه‌هايي از چهره‌های شناخته‌شده هنر دنیا در ایران و برپايي جلسه‌هاي سخنراني و كارگاه‌ها با حضور چهره‌های صاحب‌نام برنامه‌اي است كه براي در جريان قرار گرفتن هنرمندان ايراني از هنر روز دنیا از ديگر برنامه‌هاي نگارخانه رها در آينده نزديك است. به گفته فتاحي‌پور، رها به سهم خود در سال‌های اخیر در حراجی‌ها آثار هنرمندان خارجی را خریده تا ثابت كند رابطه هنر ايران با دنيا دوجانبه است.

کد خبر 393606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha