همشهری آنلاین: «دیوان حافظ شرحی بر اشعار حافظ»، قدیمی‌ترین کتاب به زبان فارسی موجود در موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، برای ۱۰ روز به نمایش درآمد.

میراث

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این کتاب نفیس، شرحی بر اشعار حافظ شاعر بزرگ و پرآوازه ایرانی است که به شرح محمد سودی، پژوهشگر و مترجم شهیر بوسنی به رشته تحریر درآمده و قدیمی‌ترین کتاب فارسی موجود در موزه کتابخانه سلطنتی است.

این کتاب در سال ۱۲۵۲ هجری شمسی توسط انتشارات "بروک هاوس" در شهر لایپزیگ آلمان به چاپ رسیده و در سال ۱۸۷۳ میلادی توسط "نیکولاس تروبنر"، ناشر و زبان‌شناس انگلیسی آلمانی در اولین سفر ناصرالدین شاه قاجار به اروپا به وی هدیه شده است.

"محمد سودی بوسنوی"، ادیب نامدار کشور بوسنی و هرزگوین و یکی از مهم‌ترین شارحان آثار کلاسیک فارسی به شمار می‌رود که علاوه بر دیوان حافظ، شروحی را نیز بر بوستان و گلستان سعدی و مثنوی معنوی تحریر کرده است و فعالیت‌های ادبی و علمی وی پل ارتباطی بین ملت ها و فرهنگ های مختلف جهان اسلام تلقی می شود.

این کتاب نفیس از امروز یک شنبه سوم دی تا ۱۲دی ماه از ساعت هشت تا ۱۶ در موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در معرض نمایش است.

کد خبر 393616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha