همشهری آنلاین: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه انتظار داریم عزم ملی سوادآموزی در دستگاه‌های مختلف دولتی وجود داشته باشد گفت: سواد و پایه اولیه آموزش را برای اعتلاء و پیشرفت زنان و بهبود شرایط خانواده و شاخص‌های اقتصادی و فرهنگی و بین المللی نیاز داریم. به لحاظ رتبه بندی بین‌المللی شکاف جنسیتی، علیرغم تحولات چشمگیر، موقعیت خوبی در جهان نداریم و باسوادی زنان می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست هم اندیشی مشاوران وزراء امور زنان و خانواده و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری ها که در سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد با بیان اینکه موضوع سوادآموزی برای بنده بسیار حائز اهمیت و خاطره انگیز است گفت: قبل از انقلاب اسلامی یک جریان اجتماعی به راه افتاد و یکی از شیرین ترین خاطراتم معاونت سوادآموزی شرکت کفش وین بود و در سال های پس از انقلاب استقبال زنان از سوادآموزی گسترده تر شد.

وی افزود: امروز سواد گسترده تر از توانایی خواندت و نوشتن است. افزایش سطح اطلاع نسبت به ابعاد مختلف زندگی و قدرت تشخیص به سواد برمی‌گرد و قدرت تشخیص بدون سواد اتفاق نمی افتد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه سواد را دریچه ای به سمت قدرت درک و نقد و تحلیل نسبت مسائل و اخبار و اطلاعات می دانیم گفت: یکی از مشکلاتی که امروز وجود دارد نحوه برقراری ارتباطات است و سواد پله اول برقراری ارتباطات صحیح و مناسبات صحیح اجتماعی خانوادگی و فرهنگی است.

ابتکار ادامه داد: امروز یکی از مشکلات دیگر ما محیط زیست است و نحوه ارتباط صحیح گرفتن با طبیعت، آلوده و تخریب نکردن و بهره صحیح گرفتن از طبیعت از مولفه‌های آرامش و تعادل روحی جامعه است و یکی از تعاریف سواد در این بعد می‌گنجد.

وی با اشاره به نگاه علمی و مبتنی بر تحقیقات به‌روز شده و آمار دقیق در سازمان نهضت سواد آموزی گفت: باید حرکت سواد آموزی را با تقسیم کار ملی و نگاه بین بخشی پیش ببریم. خوشبختانه رشد سوادآموزی طی سالهای 90تا 95بسیار امیدبخش است و اگر اراده در انجام امور باشد هم می‌توانیم بی سوادی را کاهش داده و هم کودکان بازمانده از تحصیل را به مدرسه برگردانیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه انتظار داریم این نگاه در دستگاه‌های مختلف دولتی وجود داشته باشد اظهار کرد: سواد و پایه اولیه آموزش را برای اعتلا و پیشرفت زنان و بهبود شرایط خانواده و شاخص های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی نیاز داریم. به لحاظ رتبه بندی بین المللی شکاف جنسینی علیرغم تحولات چشم‌گیر، موقعیت خوبی در جهان نداریم و باسوادی زنان می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند.

وی افزود: زنان در سطح تحصیلات آکادمیک بسیار رشد داشته‌اند که نشان می‌دهد این ظرفیت وجود دارد. سرعت پر کردن شکاف جنسیتی سواد توسط زنان بسیار بالا بوده و باید با استفاده صحیح از فرصت ها و بکارگیری ظرفیت های داوطلبانه، فضا را برای جذب بیسوادان فراهم کنیم.

کد خبر 393670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha