همشهری آنلاین: فدراسیون فوتبال ایران بر خلاف همه تیم‌های حاضر در جام جهانی نه تنها از اسپانسر لباس تیم پولی دریافت نمی‌کند بلکه برای خرید لباس‌ها پول هم باید پرداخت کند.

تیم ملی

به گزارش ايسنا، بعد از این که تیم‌ ‌ملی از دو سال قبل قرارداد با جیووا را زیر پا گذاشت و با خرید لباس آدیداس علاقه خود را به پوشیدن پوشاک این تیم نشان داد و بعد از آن مقطع هیچ علاقه‌ای به مذاکره با برندهای دیگر نشان نداد و سفت و سخت به تلاش خود برای عقد قرارداد با آدیداس ادامه داد، تلاشی که موجب زیاده خواهی این برند آلمانی شد و برای بستن قرارداد با ایران درخواست زیادی را کرد که به هیچ وجه به نفع ایران نبود.

با وجود درخواست زیاد آدیداس برای گرفتن اسپانسری کامل تبلیغات تیم ملی در ازای تامین لباس، فدراسیون فوتبال هم در مقابل خواسته این شرکت کوتاه نیامد چرا که پیش از این و قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ قراردادی را با یک شرکت ایرانی بسته و تا سال ۲۰۱۹ معتبر است.

در نهایت فدراسیون فوتبال که تا بهمن ماه زمان معرفی لباس خود به فیفا را داشت، با آدیداس یک قرارداد خرده فروشی به مدت یک سال بست که پوشاک خود را با تخفیف ۷۰ درصدی بگیرد. این اتفاق به دور از شان و منزلت تیمی است که که به عنوان دومین تیم راهی جام جهانی ۲۰۱۸ شد و بهترین تیم حاضر آسیا است.

با کوتاه آمدن فدراسیون از درآمد زایی از این بخش، چشم امید مدیران تیم‌ ‌ملی به درآمدی است که از طریق فیفا به دست می آورند در حالی که کشورهای دیگر از تمامی توان خود برای درآمدزایی هنگفت در جام جهانی استفاده می‌کنند.

مشخص نیست چرا فدراسیون فوتبال در یکی، دو سال گذشته و با در پیش گرفتن یک راهکار انفعالی فرصت خوب برای درآمدزایی را از دست داده و تیم‌ ‌ملی بدون به دست آوردن پولی پوشاک آدیداس را به تن و برای این شرکت تبلیغ می‌کند!

با این حساب تیم ملی ایران در جام جهانی با لباس هایی به میدان خواهد رفت که از جیب خود برای آن‌ها هزینه کرده و نتوانسته با درآمدزایی از این طریق، چندین بازی دوستانه با کشورهای بزرگ را تامین کند و به آمادگی کامل برسد.

کد خبر 393676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha