همشهری آنلاین: رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت گفت: سامانه حقوق شهروندی در نظام سلامت، هفته آینده رونمایی می‌شود.

رییس مرکز تحول اداری وزارت بهداشت

 به گزارش وبدا، محمدحسین سالاریان زاده افزود: اين سامانه كه وزارت بهداشت آن را طراحی كرده است، به شهروندان اين امكان را مي‌دهد تا از طريق آن به مدارك مرتبط با سلامت دسترسي پيدا كنند، از حقوق خود مطلع شوند و همچنين پيشنهادات و شكايات خود را ثبت كنند.

رييس مركز توسعه مديريت و تحول اداري وزارت بهداشت گفت: عدالت و احترام، حقوق پايه و اصلي منشور حقوق شهروندی محسوب می‌شوند و اولین حق در منشور حقوق شهروندی، حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی است.

او افزود: براساس قانون اساسي، حقوق شهروندی از تعهداتی است که قوای سه گانه باید در برابر مردم اجرا کنند و پاسخگو باشند.

رييس مركز توسعه مديريت و تحول اداري وزارت بهداشت با بیان اینکه حقوق شهروندي يك سند ملي و بين المللي است، افزود: منشور حقوق شهروندی در آذرماه سال گذشته توسط ریاست جمهوری به دستگاه‌‌ها ابلاغ شد و به این ترتيب دستگاه‌‌ها باید برنامه‌‌ها و اقدامات عملي خود را آغاز می‌‌کردند.

سالاریان زاده اظهارداشت: بند بند منشور حقوق شهروندی بايد تبديل به يك سري شاخص‌ها شود. منشور حقوق شهروندی شامل ۲۲ حق بر اساس مواد قانون اساسی است که اولین حق، حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی است كه مربوط به حوزه عملياتي وزارت بهداشت است، يعني حساسيت اين موضوع در حيطه وزارت بهداشت، بيش از ساير حوزه‌ها است.

رييس مركز توسعه مديريت و تحول اداري وزارت بهداشت گفت: بیش از ۶ مواد اساسی از قانون اساسی کشور مرتبط با وزارت بهداشت است. در سال ٩٦ و بر اساس منشور حقوق شهروندی، دستگاه‌ها باید برنامه كاري خود را در این زمینه مشخص كنند و در تمام نقاط كشور، آن را فرهنگ ‌سازی و اطلاع ‌رسانی کنند تا حق مردم را بشناسند و پيرو آن مردم نيز با حق خود آشنا شوند.

سالاریان زاده اظهارداشت: در نشست پنجم میان دستگاه‌ها که ۱۱ دی‌ ماه به میزبانی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت از چند اقدام اصلي رونمایی می‌‌كند.

وی ادامه داد: ۱۱ مصداق و ۹۰ تکلیف قانونی برعهده وزارت بهداشت قرار گرفته است كه بر اساس این تکالیف،۲۷۰ عبارت کلیدی استخراج شد و برنامه‌هایی برای وزارتخانه تدوین شد تا در سال ۹۷ کلیه واحدهای اجرایی، اقدامات عملیاتی خود را شروع کنند و ما آنها را رصد کنیم.

رييس مركز توسعه مديريت و تحول اداري وزارت بهداشت گفت: بیش از ۶۳ دانشگاه و ۵ سازمان وابسته داریم، که حدود ۶۰۰ بیمارستان و ۴۳۰ شبکه بهداشتی درمانی زیرمجموعه این واحدها است و بنابراین رصد کردن این موارد نیاز به روش‌های جدیدی دارد.

وی گفت: وزارت بهداشت سامانه ‌ای را برای جاریزی اطلاعات از طریق ارزیاب شونده و پایش و راستی ‌آزمایی کردن توسط ارزیاب‌‌ها طراحی کرده است که محاسبات آماری را انجام می‌‌دهد.

کد خبر 393705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha