همشهری‌آنلاین: پس از آن‌که مقام‌های روسیه در حکمی اعلام کردند که رهبر اپوزیسیون این کشور به خاطر حکم حبس تعلیقی واجد شرایط نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نیست، او از کاندیداتوری در این انتخابات منع شد؛ حکم حبسی که به گفته این رهبر اپوزسیون یک پاپوش است.

از آنجایی که مقام‌هاي انتخاباتی روسیه بارها اعلام کرده بودند الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور واجد شرایط نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نیست، کاملا انتظار می‌رفت که کمیسیون مرکزی انتخابات چنین تصمیمی را اتخاذ کند.

۱۲ تن از اعضای این کمیسیون ۱۳ عضوی، به ممنوعیت كانديدشدن ناوالنی در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه رای دادند و یک تن با اشاره به احتمال وجود تضاد منافع رای ممتنع داد.

ناوالنی ۴۱ ساله که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند با تقلا ممکن است بتواند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کنونی روسیه را در انتخابات شکست دهد، گفت: من از طرفدارانم می‌خواهم تا این انتخابات را تحریم کنند و کمپینی علیه آن به راه اندازند.

به گزارش ایسنا به نقل از  رویترز، او به دنبال اعلام این تصمیم در پیامی ویدئویی گفت: ما می‌دانستیم که ممکن است چنین چیزی رخ دهد و در نتیجه یک برنامه شفاف و روشن داریم. ما این انتخابات را تحریم می‌کنیم. روندی که از ما خواسته شده تا در آن شرکت کنیم یک انتخابات واقعی نیست. این انتخابات تنها مختص پوتین و نامزدهایی است که او شخصا انتخاب کرده است.

ناوالني افزود: من از مقر کمپین انتخاباتی‌ام در سراسر روسیه برای حمایت از تحریم این انتخابات و نظارت بر میزان مشارکت مردمی در انتخابات ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) استفاده می‌کنم.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند پوتین ۶۵ ساله که ۱۷ سال است به نوعی زمام امور کشور را به‌دست دارد می‌تواند به راحتی مجددا انتخاب شود؛ رویدادی که او را قادر می‌سازد تا سال ۲۰۲۴ که ۷۲ ساله می‌شود برای یک دوره شش ساله دیگر رئیس‌جمهور روسیه باشد.

ناوالنی می‌گوید رسانه‌های دولتی متعصب و سیستم ناعادلانه در میزان حمایت پوتین اغراق می‌کنند و این آمار ساختگی است و او مي‌تواند در یک انتخابات عادلانه پوتین را شکست دهد.

کد خبر 393733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha