همشهری آنلاین: خمیس الجهیناوی وزیر خارجه تونس در مصاحبه با رادیو «شمس اف ام» گفت: تونس بخشی از ازامارات نیست و اماراتی‌ها باید به دلیل نوع برخوردشان با شهروندان تونسی عذرخواهی کنند.

 وزیر خارجه تونس: امارات باید به صورت رسمی و علنی عذرخواهی کند

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه تونس افزود، طرف اماراتی تلفنی با او تماس گرفته و به دلیل حوادث روز جمعه گذشته عذرخواهی کرده است اما آن ها باید به صورت رسمی و علنی عذرخواهی کنند.

الجهیناوی در ادامه گفت: اماراتی ها گفتند در حال بررسی موضوع عذرخواهی رسمی هستند.

وی در ادامه گفت: 'طرف اماراتی باید بداند که تونس بخشی از این کشور نیست، آن ها از قبل می بایست ما را در جریان امور قرار می دادند، ما نوع جدا سازی مسافران را غیر قانونی دانستیم و این مطلب را به اطلاع شرکت هواپیمایی امارات رسانیدم.'

وزیر خارجه تونس در پایان گفت: حکومت ها و دولت ها می آیند و می روند اما مردمان باقی می مانند ، تونس نقش موثری در ساخت امارات داشته است.

شرکت هواپیمایی امارات در تونس روز جمعه و بدون تذکرقبلی، اعلام کرد بر اساس بخشنامه ای جدید ،زنان تونسی صرف نظر از سن و شغلشان(جز زنان تونسی مقیم امارات و زنانی که گذرنامه سیاسی داشته باشند) ، حق سفر به امارات و همچنین حق سفر به کشورهای دیگر را از طریق امارات ندارند.

این تصمیم مقام های اماراتی باعث سر و صدای زیادی در تونس شد و برخی رسانه های تونسی، امارات را به تبعیض ضد زنان متهم کردند.

وزارت خارجه تونس جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد از سفیر امارات در تونس در این خصوص توضیح خواسته شده است و او تاکید کرد که این تصمیم مقطعی و به دلایل امنیتی بوده است.

کد خبر 393801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha