همشهری آنلاین: عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی به حکم صادر شده برای بقایی اشاره کرد و گفت:آقای بقایی به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

حسین ابراهیمی

به گزارش ايلنا، حجت ‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانيت مبارز، درباه اینکه گفت‌وگوی بین جریان‌های سیاسی را تا چه حد ضروری می‌دانید و چه تاثیری در جامعه خواهد داشت، گفت: به هر حال گفت‌وگو در هر شرایطی مطلوب است و با جریان‌هایی که اصول انقلاب را قبول دارند. طبیعی است که مذاکرات نافع است اما از آن طرف هم نباید نکات حساس را نادیده گرفت.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: باید همیشه دعوت به همفکری و هم افزایی داشته باشیم؛ نمی‌توانیم در جامعه اختلافات را به حدی بکشانیم که به اصل نظام ضربه بخورد، رقابتمان درست و پسندیده است اما اینکه یکدیگر را ضایع کنیم، چنین چیزی مطلوب نیست.گفت‌وگوی بین جریان‌های سیاسی در چارچوب نظام مفید است اگر این امر اتفاق نیافتد به جامعه ظلم می‌شود.

بخشي از اظهارات ابراهيمي را در ادامه بخوانيد:

*معتقدیم وحدت ملی وجود دارد و مثال آن هم این است که درباره مواضعی که درباره رژیم صهیونیستی گرفته شده هیچ اصولگرا و اصلاح‌طلبی در کشور ما موافق با امریکا نیست یا در جریان زلزله همه مردم متاثر شدند و هرکس به هر طریقی توانست کمک کرد. پس در وحدت ملی مشکلی نداریم.

*دولت و مجلس در راس نظام هستند و خوشبختانه سران سه قوه باهم ارتباط خوبی دارند. معتقدم که باید این ارتباط و وحدت به پیکره جامعه هم منتقل شود. یعنی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و متفکرین جامعه بحث شود و از بین این مباحث روشی انتخاب شود که مشکلات جامعه را حل کند و بیشترین نقش را در این زمینه دولت می‌تواند ایفا کند که جلسات و همایش‌ها و مذاکرات را سامان دهند و زاییده تفکر جریان‌های اصلاح طلب و اصولگرا را مورد عمل قرار دهد.

*آقای احمدی‌نژاد دیگر نقشی در کشور ندارد که بتواند کاری کند دوره‌اش تمام شده است و چیزی در دست ندارد و تنها حرف است و مشکلاتی دارد که قابل بحث است.

*این اقداماتی‌ که انجام می‌دهند به مرور زمان از بین می‌رود، لذا اکنون می‌بینیم که آقای بقایی به ۱۵ سال حبس محکوم شده و به نوعی پر و بال احمدی‌نژاد قیچی شده است و اکنون تنهاست و امکاناتی ندارد که بخواهد در جامعه دو قطبی ایجاد کند .

*اگر بگوییم بین لاریجانی و روحانی می‌خواهد دوقطبی ایجاد کند که آنها ارتباط خوبی با هم دارند و مسئله‌ای که در جامعه اکنون موجب دوقطبی شود، وجود ندارد و نباید هم گذاشت دوقطبی ایجاد شود.

 

کد خبر 393877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha