همشهری‌آنلاین: آژانس‌های مجری قانون فدرال آمریکا، تندروهای بومی و نه عوامل تروریستی آموزش دیده را اصلی‌ترین تهدید تروریستی ۲۰۱۸ قلمداد می‌کنند.

کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی گفته است، این نهاد افراطگرایان خشونت‌طلب بومی و داخلی را اصلی‌ترین عامل تهدیدهاي تروریستی برای ایالات متحده آمریکا می‌داند.

مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا همچنین تاکید کرد، این افراطگرایان، هم ممکن است از سوی گروه‌ داعش یا سایر گروه‌های رادیکالی تحریک شده باشند و یا مهاجمان تک‌رویی باشند که اصلا به هیچ گروهی وابسته نباشند.

به گفته اف‌بی‌آی، فرقه‌گرایان شهروندان مستقلی هستند که به قوانین دولتی پایبند نیستند، با تنفر نژادی تحریک می‌شوند و همچنین در لیست تهدیدهاي احتمالی قرار دارند اما نگرانی از جانب آنها باز هم کمتر از تروریست‌های داخلی‌ست.

به گزارش ایسنا به نقل از پورتلند پرس هرالد، ماتئو هیمن، وکیل سابق بخش امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا هم با موضع کریستوفر رای درباره این‌که افراطگرایان داخلی جزو تهدیدهاي تروریستی بالقوه هستند، موافق است.

هیمن با اشاره به حمله‌ها در سن برناندینو در کالیفرنیا، اورلاندو در فلوریدا و نیویورک سیتی گفت: اگر شما به آمارها توجه کنید، به تکرار و تداوم، گمان می‌کنم با اختلاف زیادی تهدید تروریست‌های داخلی در رتبه نخست قرار بگیرد.

کد خبر 393883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha