همشهری آنلاین: وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای خبر تعطیلی یا در شرف تعطیل بودن کارخانه کیان تایر را کذب محض خواند و اعلام کرد این کارخانه با حمایت هیات حمایت از صنایع کماکان در حال تولید محصولات خود است.

کیان تایر

به گزارش ایرنا از وزارتخانه یاد شده، در واکنش به انتشار خبری با عنوان «قدیمی‌ترین تایرساز کشور در آستانه تعطیلی/ مالکیت کارخانه‌های در دست وزارت صنعت تعیین تکلیف شود» در برخی رسانه‌های کشور، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای توضیحاتی برای شفاف شدن موضوع ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: کارخانه کیان تایر تحت پوشش هیات حمایت از صنایع است و به تازگی اقدام هایی نیز برای تقویت مدیریت کارخانه و حفظ تولید و اشتغال آن از سوی هیات حمایت از صنایع و سایر دستگاه‌های ذیربط به عمل آمده و خبر تعطیلی کارخانه یا در شرف تعطیل بودن آن کذب محض است.

مدتی پیش نیز هیات حمایت از صنایع با توجه به سیاست اتخاذ شده مبنی بر تکمیل هیات‌های اجرایی کارخانه‌های تحت پوشش به منظور تقویت بنیه مدیریتی آنها نسبت به انتصاب اعضای هیات اجرایی کارخانه کیان تایر اقدام کرد.

در آن ایام مشکلاتی از قبیل تامین نشدن مواد اولیه و اقدام قضایی برخی طلبکاران وجود داشت، اما هیات حمایت از صنایع اقدامات لازم برای تسهیل و تسریع در پیشبرد امور کارخانه را انجام داد.

جلسه با تامین کنندگان مواداولیه و جلب رضایت آنها، ارسال نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به وزیر نفت برای دستور تامین مواد از پتروشیمی بندرامام (ره) و شازند از جمله مهمترین اقدام‌ها بوده است.

همچنین جلسه‌ای بنا به درخواست شورای اسلامی کار کارخانه کیان تایر با حضور اعضای هیات حمایت از صنایع تشکیل شد و اقدام‌هایی برای حفظ اشتغال و تولید با مساعدت دستگاه‌های ذیربط انجام گرفت که نگرانی‌های کارگران مرتفع شد.

برپایه این گزارش، اکنون نیز کارخانه کماکان در حال تولید محصولات خود است و مشکل خاصی وجود ندارد.

کارخانه کیان تایر در سال 1337 با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و «بی اف گودریچ» آمریکا با ظرفیت اسمی 14 هزار تن در سال به عنوان نخستین کارخانه تایرسازی خاورمیانه تاسیس شد. این شرکت در سال 1354 تولید تایرهای رادیال نخی را آغاز و در سال 1355 با واگذاری به بخش خصوصی به شرکت تولیدی کیان تایر تغییر نام داد.

این کارخانه در سال 1358 تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران درآمد و با مدیریت و کارشناسان ایرانی به فعالیت خود ادامه داد. در سال 1365 برای نخستین بار در ایران ساخت انواع قالب تایر و نوسازی ماشین آلات در دستور کار شرکت قرار گرفت و به انجام رسید. در سال 1368 برای نخستین بار پروانه کاربرد علامت استاندارد را از سازمان استاندارد ملی ایران برای انواع تایرهای تولیدی اخذ کرد.

کد خبر 393914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha