همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه گفت: کشورهای اروپایی امروز در بن بست داعش گیر افتاده اند و به طور حتم از اقدام‌های خود در حمایت از این گروه تروریستی پشیمان بوده و از بازگشت داعشی‌ها به کشورهایشان به شدت هراس دارند.

 رحیم نوعی اقدم

به گزارش ایرنا، سردار رحیم نوعی اقدم در یادواره شهدای روحانی مدافع حرم در مدرسه علمیه امراللهی قم افزود: جبهه مقاومت در برابر مستکبران غربی در سوریه و عراق به پیروزی مقتدرانه، باعزت و دشمن شکن دست یافت.

وی با بیان این که امروز آمریکا با پرچم های به ظاهر اسلامی و با راه انداختن اسلام آمریکایی به جنگ با اسلام ناب عاشورایی برخاسته است، اظهار داشت: آمریکا در سازماندهی داعش بر خلاف ایجاد طالبان و القاعده، به تفکر جدیدی روی آورده و برای ایجاد آن از همه کشورهای غربی کمک گرفته بود.

وی با بیان این که گروه تروریستی داعش جغرافیای مشخصی برای عمل داشت؛ حمایت مالی و اطلاعات رژیم صهیونیستی و عربستان از این گروه را مورد توجه قرار داد و گفت: آنها ابتدا به تطمیع قشرهای مختلف مردم در سوریه و عراق پرداخته و سپس به فشار از بیرون و شورش از داخل روی آوردند و اینگونه توانستند تا پشت دیوارهای شام و بغداد برسند.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) با بیان این که پیش از شروع موج گسترده حملات داعش در عراق و سوریه، به سران این کشورها تذکر داده بودیم اما آنها غفلت کرده بودند، خاطرنشان کرد: مستکبران غربی با راه انداختن آتش جنگ در عراق و سوریه به دنبال شکستن ستون فقرات مقاومت اسلامی به فرماندهی ایران اسلامی بودند.

وی با اشاره به همدستی کشورهای غربی برای برکناری بشار اسد در سوریه، خواست و اراده ایران برای ابقاء وی را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمنان می خواستند مقاومت اسلامی در لبنان را از میان برداشته و مرزهای ایران را ناامن کنند.

نوعی اقدم با بیان این که ما به همه خواسته های خود در جنگ با داعش رسیده ایم، اما آمریکایی ها حتی به کوچکترین خواسته خود در برپا کردن این فتنه بزرگ نرسیدند، تصریح کرد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران معترف هستند که ایران امن ترین کشور جهان است و این نتیجه مقاومت ملت غیور ایران اسلامی است.

وی با اشاره به شکست سنگین نظامی آمریکا در برابر جبهه مقاومت اسلامی در سوریه، گفت: ایران اسلامی به رهبری مدبرانه و شجاعانه امام خامنه ای و با توکل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و با تکیه بر خون پاک شهیدان، کمر آمریکا و صهیونیست ها را در جنگ سوریه شکست و آنها را به زانو درآورد و در حالی که بیش از 65 درصد از خاک سوریه و 45 درصد از خاک عراق در اختیار داعش قرار داشت، امروز یک وجب هم در اختیار آنها نیست.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) افزود: داعشی ها با تصور این که پس از مرگ به بهشت می روند، هیچگاه در جبهه نظامی فرار نمی کردند، اما پس از شکست های سنگین در برابر جبهه مقاومت، به دروغ بودن اعتقادات گمراه خود پی برده اند و امروز فقط جنبه مزدوری داشته و به شدت از میدان نبرد گریزان هستند.

وی در پایان با بیان این که وعده های الهی در پیروزی و نصرت مومنان تخلف ناپذیر است، تصریح کرد: نیروهای جبهه مقاومت در سوریه دارای ادیان گوناگونی از جمله مسیحی، اهل سنت، علوی و شیعه بودند، اما همگی با اعتقادات محکم دینی و با توسل به حضرت زینب(س) در این نبرد حضور یافته و توانستند شکست سنگینی را به مستکبران غربی تحمیل کنند.

داعش گروه تروریستی است که از ژوئیهٔ 2014 میلادی در کشورهای عراق و سوریه دست به فجیع ترین اقدام ها زد و تعداد زیادی از مردم را کشت و باعث ویرانی در مناطق مختلفی شد. سردار قاسم سلیمانی در ٣٠ آبان ١٣٩٦ طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، پایان سیطره داعش را اعلام کرد.

کد خبر 393925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha