همشهری آنلاین: وین دیزل با کنار زدن همبازی خود در «سریع و خشمگین» حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به حساب استودیوهای هالیوودی واریز کرد و پولسازترین بازیگر سینمای جهان در سال ۲۰۱۷ شد.

وین دیزل

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، ستاره 50 ساله هاليوودي كه در فهرست 10 بازيگر پولساز سينماي جهان صدرنشين است، در سال رو به پايان دو فيلم روي پرده داشت؛ يكي سومين فيلم از مجموعه «تريپل ايكس» كه با نام «بازگشت زندر كيج» به نمايش درآمد و 346 ميليون دلار در دنيا فروخت. بر اساس گزارش فوربس، فيلم دوم ديزل هشتمين قسمت از «سريع و خشمگين» با نام «سرنوشت خشمگين» بود كه يك ميليارد و 236 ميليون به حساب استوديو يونيورسال واريز كرد.

به اين ترتيب، ديزل با يك ميليارد و 600 ميليون دلار بالاتر از دواين «راك» جانسن ايستاد كه با يك ميليارد و 500 ميليون دلار در رده دوم قرار دارد. ستاره عضلاني و 45 ساله كه همچنان «جومانجي: به جنگل خوش آمديد» را روي پرده دارد، با «گارد ساحلي» يك شكست سخت را هم تجربه كرد. اين فيلم راك تنها 178 ميليون دلار در گيشه فروخت. هر چند «سرنوشت خشمگين» توانست آن ناكامي را جبران كند.

رتبه‌هاي سوم و چهارم جدول پولسازترين‌هاي سينما به ستاره‌هاي زن اختصاص دارد؛ گيل گدوت با «زن شگفت‌انگيز» و «ليگ عدالت» يك ميليارد و 400 ميليون دلاري شد و اما واتسن هم كه سرانجام از نقش خود در مجموعه «هري پاتر» بيرون آمد، با «ديو و دلبر» يك ميليارد و 300 ميليون دلار به دست آورد. در فاصله كمتر از سه روز تا ورود به سال 2018، بازسازي نسخه كارتوني «ديو و دلبر» پرفروش‌ترين فيلم سال 2017 است.

جاني دپ با يك ميليارد و 100 ميليون دلار، ديزي ريدلي با يك ميليارد و 80 ميليون دلار، تام هالند با 888 ميليون دلار، كريس پرت با 864 ميليون دلار، كريس همزورث با 845 ميليون دلار و جان بويگا با 815 ميليون دلار در رده‌هاي پنجم تا دهم جدول سالانه نشريه اقتصادي فوربس قرار دارند. در رده‌بندي پولسازترين بازيگران سينما صداپيشگي در انيميشن‌ها و نقش‌هاي فرعي در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 393927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha