همشهری آنلاین: شهرداری منطقه ۵ با همکاری ستاد مدیریت بحران شهر تهران، به منظور آگاه سازی و اطلاع رسانی به شهروندان و آموزش مقابله با بحران، اقدام به تهیه و توزیع نقشه جیبی شناسایی نقاط امن اضطراری محلات ۲۹ گانه کرد.

نقشه‌های جیبی نقاط امن اضطراری

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵، اسدی شهردار منطقه با اعلام آمادگی کامل تمام سوله‌های بحران و مراکز ورزشی در نواحی ۷ گانه از تهیه نقشه‌های جیبی تخلیه امن اضطراری در منطقه۵ خبر داد و گفت: در پی زلزله‌های اخیر استان تهران به منظور اسکان مناسب شهروندان، اقدام به تهیه نقشه جیبی و قابل حمل برای تک تک محلات و توزیع آن‌ها به صورت پلاک به پلاک و آموزش چهره به چهره از طریق گروه‌های دوام کرد.

در این نقشه‌ها محل‌های تخلیه امن و نقاط پناه‌گیری و مراکز اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه، توصیه‌های ایمنی و مسائلی که در زمان وقوع زلزله مورد نیاز شهروندان است، تشریح شده است.

شایان ذکر است توزیع نقشه‌های جیبی از محله شهرزیبا با تیراژ ۳۰ هزار نسخه آغاز شده و به زودی در تمامی محلات عملیات توزیع آن‌ها انجام می‌شود.

اسدی تاکید کرد این نقشه‌ها به صورت محله به محله تهیه، چاپ و به دست خانواده‌ها می‌رسد. شهروندان از طریق سرای محلات و سایت www.tehran.ir می‌توانند نسبت به تهیه نقشه‌های جیبی اقدام نمایند.

کد خبر 393942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha