همشهری آنلاین: در مرکز مشاوره وآموزش گل و گیاه منطقه ۱۹ از ابتدای سال ۱۷۸۷ نفر از شهروندان از خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری بهره‌مند شده‌اند.

مشاوره به بیش از ۱۷۰۰ نفر در مرکز مشاوره و آموزش گل و گیاه منطقه

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، پیمان قربانی شهردار منطقه با اعلام این خبرگفت: در راستای طرح صدای مشاور در مرکز مشاوره و آموزش گل و گیاه شهروندان از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری سوالات خود را در خصوص مسائل مربوط به گل و گیاه از جمله باغبانی، فضای سبز، بام سبز، فضای سبز عمودی مطرح و پاسخ خود را از کارشناس گل و گیاه دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بیشترین موضوعات مشاوره حضوری در زمینه نحوه تکثیر و نگهداری انواع گیاهان، مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، زمان کاشت گل‌های فصلی و پیازی و در مشاوره تلفنی شهروندان مسائلی چون خاک مناسب برای انواع گیاهان، انواع سبزی‌های فصل گرم و سرد، زمان و نحوه کاشت نهال، زمان هرس درختان میوه را مطرح کردند.

قربانی با اشاره به برگزاری بیش از 500 کلاس آموزشی در این مرکز خاطرنشان کرد: با توجه به آموزش رایگان این مرکز و استقبال شهروندان کلاس‌های آموزشی با عناوین نحوه نگهداری گیاهان آپارتمانی،گل‌های فصلی، سبزیکاری، آفات و بیماری‌های گیاهی، سفید بالک و ... برگزار می‌شود.

شهردار منطقه خاطر نشان کرد: با هدف فرهنگ سازی و ترویج نگهداری و پرورش گل و گیاه، آموزش رایگان به شهروندان متقاضی در سرای محلات 14 گانه با عناوین مختلف برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه آموزش به معلمان و افراد متقاضی در ارگان‌های مختلف، دانش آموزان، پیش دبستانی‌ها و کودکان در مدارس،کانون‌ها، مهد کودک‌ها و ... با عناوین مرتبط با گل و گیاه و درس علوم به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

این مسئول یاد آور شد: آموزش به کارشناسان، کارگران و نمایندگان پیمانکار با عناوین عملیات به زراعی و هرس درختان ودرختچه‌های زینتی و... طی 19 جلسه آموزشی در سطح منطقه و آموزش تعداد 250 نفر برگزار شده است.

به گفته وی شهروندان می توانند روزهای زوج از ساعت 10تا 12 با شماره تلفنهای 55843300 و 55852121 تماس و از مشاوره رایگان بهره مند شوند.

کد خبر 394026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha