همشهری آنلاین: پنج کیلومتری جزیره قشم در روستای سوزا، «علی رجستری رمکانی» با ۱۲۱ سال سن یکی از مسن‌ترین مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی زندگی می‌کند که ۳۳ نوه و ۴۵ نتیجه دارد.

علی رجستری

خلاصه گزارشي كه ايرنا در خصوص علي رجستري منتشر كرده بدين شرح است:

وي ساكن روستاي سوزا است. او يك پسر و شش دختر، 33 نوه و 45 نتيجه دارد.

وي خودش كارهاي شخصي‌اش را انجام مي‌دهد چرا كه همسر 84 ساله‌اش دچار مشكل شنوايي شده و سوي چشمانش هم به شدت كم شده است. البته فرزندانش هر روز به او سر مي‌زنند چون توان انجام برخي كارها را ندارد.

تنها پسرش در توضیح برخی از اطلاعات مربوط به پدرش می‌گوید: پدرم چهار زن داشته و مادر من زن چهارمش به حساب می‌آید، البته زن اول تا سومش بچه دار نشده‌اند به همین خاطر با مادر من ازدواج کرد. مادر من هم 18 زایمان داشته اما اکنون فقط من و 6 خواهر دیگرم هستیم.

وی که خود بیش از 50 سال سن دارد، ادامه می‌دهد: فرزند اول خانواده مان یک دختر با 63 سال سن است، اکنون نوه کوچکش هم حدود پنج سال سن دارد.

علی رجستری رمکانی متولد 12 اردیبهشت 1275 است، روی لنج کار می‌کرده است و واقع صیاد بوده است. شروع کارش در هند و بمبئی بود، تا حدود تا 90 سالگی در هند صیادی می‌کرد، پس از تصویب قانون بیمه صیادی، حدود 10 سال بیمه پردازی داشته است، پس از آن از سال 84 تاکنون مستمری بگیراز کارافتاده سازمان تامین اجتماعی هستند.

کد خبر 394118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha