همشهری آنلاین: مصطفی آجورلو در نامه‌ای از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد نسبت به برخوردی قاطع با «متخلفان و مرتکبان بی‌اخلاقی‌ها» در بازی تراکتورسازی با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی اقدام شود.

تراکتور سازی

به گزارش مهر، در بخشی از این نامه آمده است: کاپیتان تیم فوتبال تراکتورسازی آقای مهدی کیانی با تصویر کاپیتان مرحوم باشگاه پرسپولیس‌هادی نوروزی وارد زمین شد تا دیگر شاهد ادامه تنش‌ها و رفتارهای ناشایست گذشته روی سکوها نباشیم. در واقع باشگاه تراکتورسازی حسن نیت خودش را در عمل نشان داد اما در طرف مقابل نه تنها شاهد رفتار مشابهی نبوده‌ایم بلکه می‌بینیم به صورت سازمان یافته از هواداران خود می‌خواهند تا با فحاشی و توهین به میلیون‌ها نفر از مردم شریف ایران بپردازند و فضای ورزشگاه را آلوده و ناپاک کنند... اعتراض اینجانب به فاجعه ای از پیش تعیین شده و سازمان یافته به منظور از بین بردن اتحاد و انسجام ایران اسلامی است که نیازمند برخورد قاطع و مدبرانه از جانب جنابعالی و البته سایر دستگاه‌های ذیصلاح است.

.. از منظر فوتبالی و بر اساس توصیه‌های صریح فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا، نژادپرستی یکی از زشت‌ترین پدیدهای موجود در ورزش و فوتبال جهان است که با جدیت مورد برخورد قاطع قرار می‌گیرد. نهادهای بین‌المللی رفتار نژادپرستانه در حوزه فوتبال را بر نمی‌تابند بدیهی است که این عمل از منظر فرهنگ اسلامی و ایرانی نیز تا چه حد ناپسند و غیر قابل تحمل است. در چنین شرایطی چطور می‌توان در برابر توهین‌های نژادی که در یک مسابقه فوتبال اتحاد و انسجام یک ملت را هدف قرار داده بود سکوت کرد؟

انتظار من در طول مسابقه روز گذشته این بود که عوامل اجرایی تا زمان برطرف شدن این رفتارها اجازه برگزاری بازی را ندهند و یا مسابقه را متوقف سازند. در طول بازی نیز این مسئله بارها به تیم داوری و ناظران گوشزد شد اما انگار تنها هدف غایی برگزاری بازی به قیمت از دست رفتن همه ارزش‌هاست... بر همین اساس از جنابعالی درخواست می‌کنم ... نسبت به برخورد قاطع و عاجل در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام فرمایید. در غیر اینصورت علیرغم میل باطنی طی ۷۲ ساعت آتی نسبت به ارجاع موضوع به مراجع ذیصلاح اقدام می‌نماییم.

کد خبر 394119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha