همشهری آنلاین: مردی آمریکایی به خاطر شوخی مرگباری که منجر به تیراندازی پلیس و مرگ مردی ۲۸ ساله شد، دستگیر شده‌است.

پلیس

براساس گزارش BBC، اندرو فينچ 28 ساله در 28 دسامبر 2017 در ويچيتاي كانزاس به ضرب گلوله پليس كشته شد. پليس پس از دريافت تماس اضطراري دروغيني از سوي يك مرد كه ادعا مي‌كرد پدرش را به ضرب گلوله كشته و خانواده‌اش را گروگان گرفته‌است، خانه فينچ را محاصره كرد.

اين تماس دروغين نتيجه كشمكش و جنجال ميان دو كاربر بازي آنلاين Call of Duty بوده‌است،‌اگرچه آدرسي كه به پليس اعلام شده به هيچ‌يك از اين دو بازيكن ارتباطي نداشته‌اشت.

پليس با اعلام اينكه تماس دروغين تلاش براي كشاندن نيروهاي ويژه پليس به محل بوده‌است (نوعي سرگرمي و شوخي رايج كه به Swatting شهرت دارد)، فايل صوتي اين تماس دروغين را منتشر كرده‌است. در اين فايل صداي مردي شنيده مي‌شود كه مي‌گويد با شليك گلوله به سر پدرش او را به قتل رسانده و خانواده‌اش را گروگان گرفته‌است. وي همچنين مي‌گويند مسلح است و همه‌جاي خانه را بنزين ريخته و مي‌خواهد خانه را به آتش بكشد.

با دريافت اين پيام پليس خانه را محاصره مي‌كند و تلاش مي‌كند با مظنون تماس برقرار كند كه در همين زمان فينچ پشت در مي‌آيد. پليس به او دستور مي‌دهد كه تسليم شود اما فينچ كه گيج شده نمي‌تواند دستورها را رعايت كند و پليس به او شليك مي‌كند. پليس پس از شليك متوجه مسلح نبودن او مي‌شود و با بازرسي خانه پي مي‌برد كه همه اعضاي خانواده در نهايت سلامت به سر مي‌برند و گروگان گرفته نشده‌اند.فينچ حتي از كاربران بازي Call of Duty نيز نبوده‌است.

پليس ويچيتا اين عمل را اقدامي غيرمسئولانه از سوي افرادي اعلام كرد كه با شوخي‌هاي زننده خود جان انسان‌ها را در معرض خطر قرار مي‌دهند. تنها به اين دليل كه فردي مي‌خواسته پليس را دست بياندازد و نيروهاي ويژه را به عملياتي وادار كند كه حقيقي نيست، فرد بيگناهي جان خود را از دست داده‌است.

ماجرا از آنجا آغاز شد كه رجزخواني لفظي دو نفر از بازيكنان Call of Duty به اين ختم مي‌شود كه يكي از آنها ديگري را تهديد به كشاندن نيروهاي ويژه پليس به خانه‌اش مي‌كند و فرد تهديد شده آدرسي اشتباه را به فرد اول مي‌دهد. اين آدرس در نهايت به فرد سومي داده مي‌شود كه به اجراي اين نوع شوخي‌هاي خطرساز مشهور بوده‌است و وي نيز اين تماس تلفني را با آدرسي كه محل زندگي فينچ بوده‌است برقرار مي‌كند.

پليس لس‌آنجلس اندرو باريس 25 ساله را در ارتباط با اين موضوع دستگير كرده‌است. وي پيش از اين به تهديد بمبگذاري يك ايستگاه تلويزيوني نيز متهم بوده‌است.

کد خبر 394190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha