همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون امید مجلس در ارزیابی خود از اعتراضات مردمی ابراز امیدواری کرد که آثار بهتری را در بودجه سال آینده در پاسخ به مطالبات مردمی شاهد باشیم و همچنین نسبت به عملکرد صداوسیما گفت:

عارف

 گله‌ای جدی از رسانه ملی داریم که باید صداو سیما تجدید نظر کند.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایسنا درباره ضرورت ایجاد ظرفیت قانونی برای اعتراضات مردمی گفت: ظرفیت قانونی وجود دارد و راهکارهایی برای تجمعات و گردهم‌هایی در قانون دیده شده است اما باید شرایط زمانی را هم درک کنیم که در چه شرایطی قرار داریم.

وی درباره اینکه چه راهکاری برای اینکه این تجمعات مورد سواستفاده قرار نگیرد وجود دارد اظهار کرد: ما در منطقه‌ای هستیم که می‌دانیم دشمنان ما منافع خود را از دست رفته تلقی می‌کنند و شاید یکی از راه‌های رسیدن به منافعشان کاهش ثبات و امنیت در کشور ما است و تلاششان هم این است.

رئیس فراکسیون امید مجلس خاطر نشان کرد: اینکه می‌بینیم رئیس جمهور آمریکا بلافاصله موضع گیری می‌کند بیانگر همین مسلئه است اما مردم باید متوجه باشند کسانی که تحریم‌هایشان متوجه توده‌های مردم و وضعیت معیشت مردم شد، نمی‌توانند ادعا کنند که همراه مردم هستند اما در عین حال هم مسئولین باید توجه بیشتری به مطالبات مردمی داشته باشند، مردم مشکل دارند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای اعتمادسازی بیشتر بین مردم و مسئولان وجود دارد گفت: طبیعتا اعتماد بین مردم و مسئولان باید بیشتر شود. انقلاب ما مردمی بوده و ریشه در توده‌های مردم دارد، مردم خودشان را صاحب انقلاب می‌دانند لذا مسئولین هم از بین مردم بوده و جدای از مردم نیستند و مشکلات مردم را درک می کنند.

عارف تصریح کرد: امیدواریم با سازوکارهایی که در دولت انجام می‌شود ارتباط دولت و مردم هم بیشتر شود. البته نمایندگان مجلس به واسطه اینکه هر سه هفته یکبار در میان مردم هستند، با مردم ارتباط دارند.

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین خاطر نشان کرد: مجلس هم باید توجه بیشتری به مطالبات مردم داشته باشد. امیدواریم آثار بهتری را در ارتباط با مطالبات مردم در بودجه سال آینده شاهد باشیم.

وی درباره اینکه آیا فقط یک دستگاه یا یک قوه در پاسخگویی در مطالبات مردم مسئولیت دارد یا کل مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند گفت: نوع مطالبات متفاوت است قطعا مطالبات متوجه همه مسئولان در تمام نهادهای حکومتی است نمی‌توان آن را به یک قوه معطوف کرد.

وی تصریح کرد: در واقع کل نهادهای حاکمیتی باید مسئول باشند. اما چون مطالبات مردم بیشتر به دولت ارتباط پیدا می‌کند ممکن است دولت مسئولیت بیشتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: رمز پیروزی ما وحدت و رمز موفقیتمان انسجام بوده است. مردم باید بدانند همه دستاوردهای انقلاب مرهون همراهی و با حمایت مردم بوده و نباید آن را از دست بدهیم.

عارف همچنین اظهار کرد: گله‌ای از صداوسیما داریم و واقعا باید در رفتار و کردارش در دهه‌های گذشته تجدید نظر کند. در واقع رسانه ملی باشد، منافع ملی را درک کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رسانه ملی وظیفه‌اش باید تقویت منافع ملی و تقویت انسجام و وحدت ملی باشد. نه اینکه در جایگاه بلندگوی یک جریان سیاسی قرار گیرد. این مسئله نه در شأن رسانه ملی است و نه مردم قبول می کنند. مردم وقتی صحبت می کنند بخشی از مشکلاتشان تبعیض، دوگانگی در برخورد و معیارهای دوگانه است که در برخی از نهادهای حکومتی به خصوص رسانه ملی با آن روبرو هستند و این باید اصلاح شود.

کد خبر 394196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha