همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وجود ۲ هزار و ۶۰۰ یونیت دندانپزشکی در دانشکده‌ها و کلینیک‌های ویژه گفت: متاسفانه اتفاق خوبی در بخش دندانپزشکی نمی‌افتد و عملا این کلینیک‌ها تعطیل هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت

به گزارش مهر، قاسم جان‌بابایی، در نشست روسا و کارشناسان امور دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، موضوع توجه به سلامت دهان و دندان افراد زیر ۱۴ سال را مورد تاکید قرار داد و افزود: این سیاستی است که همه کشورها برای پیشگیری از میزان پوسیدگی دندان‌ها در سن بالاتر به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، وزارت بهداشت نیز این سیاست را در دوره قبل در دستور کار قرار داد و اقداماتی را نیز شروع کرد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه پتانسیل ما در خدمات دندانپزشکی خیلی بیشتر از کارهایی است که انجام می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم ارتباط بین دانشکده‌های دندانپزشکی و بیمارستان‌ها را برقرار کنیم.

جان‌بابایی با عنوان این مطلب که واحد دندانپزشکی در برخی از بیمارستان‌های دولتی فعال است، اظهار داشت: با توجه به وجود ۲ هزار و ۶۰۰ یونیت دندانپزشکی در دانشکده‌ها و کلینیک‌های ویژه اما اتفاق خوبی در این زمینه نمی‌افتد و عملا ظهر به بعد این مراکز تعطیل هستند.

وی بر ضرورت ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران صعب العلاج و بیماران خاص تاکید کرد و افزود: کمتر کسی است که بخواهد به دندان‌های این قبیل بیماران دست بزند، در حالی که این افراد نباید بلاتکلیف بمانند.

کد خبر 394230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha