همشهری آنلاین: کلینت ایستوود، رابرت ردفورد، بنیسیو دل‌تورو، جنیفر لارنس و چند چهره جوان و سالخورده دیگر کسانی هستند که با حضور در تریلرها و اکشن‌های هیجان‌انگیز، گیشه سینمای جهان را در سال ۲۰۱۸ گرما می‌بخشند.

رابرت ردفورد

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، هيجان سينما در چهار گوشه دنيا بسته به فيلم‌هايي است كه روي پرده مي‌روند و ستاره‌هايي كه با هنرنمايي خود مردم را به سالن‌هاي تاريك فرامي‌خوانند. همزمان با آغاز سال تازه ميلادي و در شرايطي كه فصل جوايز سينمايي به روزهاي اوج نزديك مي‌شود، با هم نگاهي فهرست هيجان‌انگيزترين اكشن‌ها و تريلرهاي 2018 را مرور مي‌كنيم.

سيكاريو 2: سولدادو
دني ويلنوو دو سال پيش با تريلر جنايي «سيكاريو» نشان داد مي‌تواند پروژه‌هاي بزرگ و پرهزينه را به بهترين شكل ممكن مديريت كند. او در فيلم تازه جاي خود را روي صندلي كارگرداني به استفانو سوليما داده تا همراه با اميلي بلانت سرشناس‌ترين چهره‌هاي غايب «سيكاريو 2» باشند. با اين حال اگر «سولدادو» نيمي از هيجان فيلم اول را داشته باشد، مي‌تواند موفقيت آن را تكرار كند.

زير درياچه نقره‌اي
فيلم وحشتناك «او تعقيب مي‌كند» با هزينه دو ميليون دلاري و فروش 20 ميليون دلاري يك موفقيت محض بود. حالا بايد منتظر ماند و ديد ديويد رابرت ميچل در مقام كارگردان مي‌تواند همان پيروزي را اينجا در «زير درياچه نقره‌اي» هم تكرار كند يا نه. اندرو گارفيلد فيلم را عجيب‌ترين و منحصر به فردترين پروژه كارنامه خود توصيف كرده است.

ريك، پسر سفيدپوست
شنيدن داستان واقعي زندگي ريچارد ورش جونير كه در 14 سالگي خبرچين پليس فدرال آمريكا بود و بعدها به دلال كوكايين تبديل شد به خودي خود جذاب است. «ريك، پسر سفيدپوست» را مي‌توان يك «اگر مي‌تواني مرا بگير» امروزي دانست كه در آن يان دمانگ روي صندلي كارگرداني نشسته است؛ مردي كه مي‌گويند قرار است فيلم بعدي جيمز باند را بسازد.

گنجشك سرخ
پس از تجربه كردن دو ناكامي با «مسافران» و «مادر!»، جنيفر لارنس نياز به يك دگرگوني اساسي در كارنامه خود داشت. «گنجشك سرخ» كه شايد خيلي‌ها را ياد «سالت» آنجلينا جولي بيندازد، هر چه نباشد يك فيلم پرفروش براي ستاره 27 ساله آمريكايي خواهد بود.

پادشاه ياغي
كريس پاين در اين فيلم به نقش رابرت يكم موسوم به بروس ظاهر شده تا شما خودتان تصميم بگيريد مي‌خواهيد آن را ببينيد يا نه. فقط اين نكته را در نظر داشته باشيد كه ديويد مكنزي «پادشاه ياغي» را ساخته است؛ كارگرداني كه «حتي اگر سنگ از آسمان ببارد» را در كارنامه دارد و همين مي‌تواند تماشاگران را متقاعد كند.

پيرمرد و اسلحه
درامي جنايي به كارگرداني ديويد لوري و بازي رابرت درفورد در نقش فورست تاكر؛ خلافكاري كه يك‌بار با قايقي دست‌ساز از زندان معروف آلكاتراز گريخته بود. داستان «پيرمرد و اسلحه» پيش از اين در 2003 در نيويوركر منتشر شده است.

كورسك
فاجعه غرق شدن زيردريايي كورسك در سال 2000 كه به مرگ دردناك 118 خدمه آن انجاميد، به اندازه كافي كابوس‌وار است. اگر جرات ديدن نسخه سينمايي آن را با بازي كالين فيرث داريد، دل به روايت تامس وينتربرگ بسپاريد كه نشان داده در تعريف كردن داستان استاد است.

قطار 15:17 به پاريس
ماجراي سه آمريكايي را يك عمليات تروريستي را در قطاري در فرانسه ناكام گذاشتند به ياد مي‌آوريد؟ كلينت ايستوود آن رويداد را به يك تريلر سينمايي تبديل كرده است و نكته جالب پروژه «قطار 15:17 به پاريس» اينكه همان آمريكايي‌ها نقش واقعي خود را در فيلم هم تكرار كرده‌اند.

کد خبر 394315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha