همشهری آنلاین: حامد کرزای، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان از پیام توئیتری هشدارآمیز دونالد ترامپ علیه پاکستان استقبال کرد.

استقبال حامد کرزای از توئیت ترامپ علیه پاکستان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حامد کرزای، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در پیامی در توئیتر نوشت: توئیت پرزیدنت دونالد ترامپ درباره موضع دوگانه پاکستان در طول 15 سال گذشته اثبات می‌کند که جنگ علیه تروریسم در بمباران کردن روستاهای افغانستان و خانه‌هایشان نیست بلکه در پناهگاه‌های خارج از افغانستان است.

وی در پیامی دیگر اعلام کرد: من از شفافیت و صراحت اظهارات پرزیدنت ترامپ و همچنین پیشنهاد تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای به سرپرستی آمریکا برای فشار آوردن به ارتش پاکستان برای برقراری صلح نه تنها در افغانستان بلکه در کل منطقه استقبال می‌کنم.

به تازگی مقامات آمریکا، پاکستان را به دلیل ایجاد مأمن‌هایی برای تروریست‌ها مورد انتقاد قرار داده است.

ترامپ در توئیتی نوشت: آمریکا به طرز احمقانه‌ای طی ۱۵ سال گذشته، بیش از ۳۳ میلیارد دلار به پاکستان کمک مالی کرده و آنان هیچ چیز جز دروغ و فریب به ما تحویل نداده‌ و رهبران ما را احمق فرض کرده‌اند. آنان تروریست‌هایی را که در افغانستان به دنبال دستگیری آن‌ها هستیم، پناه‌ می‌دهند. کوچکترین کمکی نمی‌کنید، دیگر کمک نخواهیم کرد.

پس از این پیام توئیتری، گزارش‌ها حاکی از آن است که تهمینه جانجوا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان سفیر آمریکا را به منظور شفاف‌سازی اظهارات ترامپ احضار کرد.

وی به نماینده آمریکا گفت، "پاکستان بدون تبعیض با همه گروه‌های تروریستی مبارزه کرده و متاسف است که قربانیان کشورش طی این مبارزه، نادیده گرفته می‌شوند."

خواجه آصف، وزیر امور خارجه پاکستان و رهبران اپوزیسیون این کشور در واکنش به توییت دونالد ترامپ اظهار کرده، رییس جمهور آمریکا مسئولیت شکست خود در افغانستان را به دوش پاکستان می‌اندازد.

کد خبر 394391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha