همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر احتمال جنگ هسته‌ای با کره‌شمالی را به میان کشید و با لحن کودکانه‌ای گفت، بر زرادخانه تسلیحات مرگبار "بسیار بزرگتر" و "بسیار قدرتمندتر" فرماندهی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه در پیامی توئیتری نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفته است که همواره دکمه هسته‌ای آن روی میزش است. آیا امکان دارد فردی در رژیم تهی و گرسنه کره‌شمالی لطف کند و به او اطلاع دهد که من هم دکمه هسته‌ای دارم که بسیار بزرگتر و قدرتمندتر از مال اوست و در ضمن دکمه من کار هم می‌کند!

ترامپ

لحن مجادله‌جویانه ترامپ به اظهارات کیم جونگ اون در سال نوی میلادی به تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و کره‌شمالی دامن زده است و این در حالی است که متحدان آمریکا در کره‌جنوبی به سمت مذاکرات با پیونگ‌یانگ حرکت می‌کنند. تضاد میان لحن ترامپ و رویکرد صلح‌طلبانه کره‌جنوبی تاکیدی بر رشد اختلاف‌ها میان دو این متحد دیرینه است.

لحن رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین ترکیبی از نگرانی و هشدار را در میان قانونگذاران، دیپلمات‌ها و کارشناسان حوزه امنیت ملی به وجود آورده است؛ افرادی معتقدند چنین رفتاری برای یک رئیس‌جمهوری که با چالش سیاست خارجی روبروست کودکانه و ترسناک است چرا که تبعاتی در سطح جهانی دارد.

کد خبر 394432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha