همشهری آنلاین: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه هفته جاری این کمیسیون برای بررسی حوادث اخیر، گفت که احتمالا در روز جمعه فیلتر تلگرام و اینستاگرام برداشته می شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش به ارائه توضیحاتی در مورد جلسه هفته جاری کمیسیون امنیت ملی درباره حوادث اخیر پرداخت و یادآور شد: در جلسه دوشنبه هفته جاری کمیسیون امنیت ملی همه مسئولین ارشد از دستگاههای مختلف حضور یافتند و دو ساعت مبسوط حوادث اخیر مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

به گفته وی ارزیابی بخش سایبری حوادث، تحریکات خارجی و داخلی، رویکرد و مواضع امریکایی‌ها و تحرکات عربستان سعودی، نحوه برخورد و عملکرد رسانه ملی از آغاز حوادث، هماهنگی های لازم بین دستگاه‌های مختلف، سناریوهای مختلف طراحی شده حوادث اخیر و ارزیابی تحولات بعدی از اهم موارد بحث شده در این جلسه بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره مطالب قابل توجه از گزارش دستگاههای مختلف در این جلسه پرداخت و گفت: جلسات شورای امنیت کشور (شاک) بی وقفه در حال برگزاری است و رییس جمهور بخشی از اختیارات لازم را به وزیر کشور تفویض کرده است. همچنین مسدود کردن تلگرام و اینستاگرام مقطعی است و احتمالا در روز جمعه رفع انسداد شوند.

رحیمی تاکید کرد که هیچکدام از جریان‌ها و تشکلهای دانشجویی کشور در حوادث و اعتراض‌های خشونت بار حمایت و همراهی نداشته اند و مردم در هیچکدام از شهرها و مناطق با خشونت طلبان و آشوبگران همراهی نکرده اند و مردم علیرغم مطالبات عدیده در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و قضایی بطور مطلق گرایشی برای آشوب و ناامنی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کنترل شرایط توسط نیروی انتظامی و روند عادی شدن وضعیت نیازی به حضور و مداخله نیروهای سپاه پاسداران برای مدیریت میدانی در مناطق نبوده است.

این عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با بیان اینکه نحوه برخورد صدا وسیما در این حوادث مورد انتقاد و گلایه دستگاههای مختلف بود، گفت که نماینده شهرستان دورود گزارش وقایع و مشاهدات خود و وضعیت شهر را به کمیسیون ارائه داد و خواستار برخورد قاطع با عوامل آشوب و رفع نگرانی فوری از خانواده ها و مردم شد.

کد خبر 394436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha