همشهری آنلاین: رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران با اشاره به حوادث اخیر گفت: انتقاد و طرح مطالبات از حقوق اصلی مردم است و مسئولان وظیفه دارند این انتقادات را پیگیری کنند.

سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش بنیادشهید، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در دیدار با جمعی از همسران شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: اما باید در نظر داشت انتقاد و اعتراض باید در چهارچوب قانون و به صورت مسالمت آمیز مطرح شود و اقدامات تخریب گرانه عده‌ای معدود که با تحریک دشمنان صورت می گیرد، تنها باعث متشنج شدن فضا و بهره برداری دشمنان می‌شود.

وی تصریح کرد: البته مردم عزیز کشور هوشیار هستند و همواره به قوانین احترام می ‌گذارند و با هنجارشکنی مخالف هستند.

معاون رییس جمهوری در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا و به خصوص شهدای مدافع حرم، بر اهمیت پرورش مناسب یادگاران شهدای مدافع حرم برای ادامه راه شهیدان و حفظ اقتدار ایران اسلامی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: امنیت و آسایش امروز کشور مدیون تمام شهدایی است که با فداکاری از جان خود گذشتند و همه ما وظیفه داریم به هر ترتیب ممکن به خانواده ‌های آنان خدمت کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با تاکید بر لزوم آگاهی خانواده‌ های شهدا و ایثارگران به حقوق قانونی خود گفت: با افزایش اطلاعات این افراد از قوانین و مقررات ویژه ایثارگران، بخشی از مشکلات آنان در ارائه خدمات برطرف می‌شود.

معاون رییس جمهوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر دیدار با خانواده‌ های شهدا و ایثارگران ادامه داد: در همین راستا دیدار با این خانواده ها در قالب طرح سپاس به صورت گسترده در حال برگزاری است که در یک سال گذشته بیش از 420 هزار دیدار انجام شده است.

رییس بنیاد شهید همچنین در خصوص وضعیت اشتغال ایثارگران نیز تاکید کرد: یکی از اولویت ‌های اصلی فعالیت های ما ایجاد شغل برای ایثارگران است و در چهار سال گذشته بیش از 75 هزار فرصت شغلی برای این افراد ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: اما با توجه به ورود ایثارگران جویای شغل هم اکنون 67 هزار ایثارگر جویای شغل هستند، البته باید توجه داشت نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری یک سوم کل جامعه است.

شهیدی همچنین خطاب به همسران شهدای مدافع حرم نیز افزود: یکی از نکات مهمی که باید توسط همسران معظم شهدای مدافع حرم مورد توجه باشد، حفظ و تربیت مناسب فرزندان خود به عنوان یادگاران آن شهدای بزرگوار است که در این مسیر نیز بنیاد شهید در کنار شماست و پرورش مناسب یادگاران شهدای مدافع حرم به ادامه راه شهیدان و حفظ اقتدار ایران اسلامی در آینده منجر خواهد ‌شد.

در پایان همسران شهدای مدافع حرم حاضر در جلسه حوادث اخیر و تلاش دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی را محکوم کردند.

این جلسه با حضور نرگس جلیلی مشاور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان شاهد و ایثارگر و بهاره کشفی مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد شهید برگزار شد و همسران شهدای مدافع حرم به بیان نظرات و دیدگاه‌ های خود پرداختند.

کد خبر 394501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha