مادری در اقدامی عجیب، نقشه ربودن پسر ۱۸ ساله‌اش را کشید و برای اجرای این سناریو، آدم‌ربا اجیر کرد.

حوادث

به گزارش همشهری، 23 آذر‌ ماه امسال زنی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد که چند مرد نقابدار، پسر 18ساله‌اش را ربوده‌اند. پس از این تماس، مأموران کلانتری125 یوسف‌آباد راهی محل زندگی او در مرکز تهران شدند و به تحقیق در این رابطه پرداختند. مادر فرد ربوده شده به مأموران گفت: مدتی قبل از شوهرم جدا شده بودم و با پسر 18ساله‌ام زندگی می‌کردم.

روز حادثه داخل خانه سرگرم تماشای فیلم بودم و پسرم به نام امیرعلی داخل اتاقش استراحت می‌کرد. ناگهان در باز شد و 2نفر با صورت پوشیده وارد خانه شدند. آنها به سمتم هجوم آوردند و دست و پایم را با طنابی بستند. مردان نقابدار در ادامه به سراغ پسرم در اتاق خواب رفتند و او را با چاقو زخمی کردند.

آنها پسرم را درحالی‌که به‌دلیل خونریزی شدید بیهوش شده بود، داخل پتویی پیچیده و با خودشان از خانه خارج کردند و ربودند. وی ادامه داد: پس از فرار آدم‌ربایان نقابدار به سختی توانستم دست و پایم را باز کنم و به پلیس زنگ بزنم. این زن در ادامه مدعی شد که این آدم‌ربایی به‌احتمال زیاد از سوی شوهر سابقش صورت گرفته است.

  • کشف حقیقت

ماموران در ادامه به تحقیق از پدر گروگان پرداختند و در بررسی‌های خود اطمینان پیدا کردند که همسر سابق شاکی (پدرگروگان) به هیچ عنوان در ربوده‌شدن پسرش دخالتی نداشته است. با وجود این تحقیقات کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران برای کشف حقیقت ماجرا و دستگیری آدم‌ربایان ادامه داشت. مأموران که به مادر گروگان مشکوک شده بودند او را زیرنظر گرفتند و پی بردند که او به تازگی با مردی به نام ناصر 42ساله آشنا شده و با او در ارتباط است.

تیم تحقیق احتمال داد که این شخص در آدم‌ربایی دست دارد به همین‌خاطر ناصر که راننده مسافرکش است 29آذر‌ماه در باغستان کرج شناسایی و دستگیر شد. او به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها راز ربوده شدن امیرعلی را فاش کرد. وی گفت طراح این نقشه کسی جز مادر گروگان نبوده است. ناصر اعتراف کرد که با اصرار مادر امیرعلی، موضوع آدم‌ربایی را با فرد دیگری به نام مجید که از فروشندگان مواد‌مخدر در کرج است در میان گذاشته و او با همدستی 3نفر از دوستانش نقشه آدم‌ربایی را اجرا کرده است.

  • آزادی گروگان

درحالی‌که ناصر راز این آدم‌ربایی را فاش کرد، مادر امیرعلی بی‌خبر از همه جا برای پیگیری پرونده ربوده شدن پسرش به دادسرای جنایی تهران رفت تا با صحنه‌سازی‌ وانمود کند که نقشی در این ماجرا ندارد. او که خبر نداشت ناصر همه‌‌چیز را گفته و راز ربودن پسرش را فاش کرده، با دستور قاضی جنایی بازداشت شد.

این زن اقرار کرد که به‌دلیل برخی مسائل این نقشه را کشیده است. او مدعی بود که شخصیت دو قطبی دارد و برخی از رفتارهایش دست خودش نیست.این زن 46ساله در ادامه گفت: وقتی موضوع ربودن پسرم را با ناصر درمیان گذاشتم اصلا متوجه رفتارهایم نبودم و فکرش را نمی‌کردم موضوع جدی شود. حالا هم به‌شدت پشیمانم و دوست دارم پسرم آزاد شود. به‌دنبال دستگیری مادر گروگان و ناصر، آدم‌ربایان که امیرعلی را در حوالی کرج نگهداری می‌کردند، رها کردند.

کارآگاهان در قدم بعدی راهی شهرستان کرج شدند و با راهنمایی ناصر، آنها را 12دی‌ماه در 2عملیات جداگانه در منطقه باغستان و یک قهوه‌خانه در منطقه آتشگاه دستگیر کردند. متهمان در اداره آگاهی اقرار کردند که در ازای دریافت 2میلیون تومان(هرنفر) وارد این ماجرا شدند و نقشه گروگانگیری را اجرا کردند. به گفته سرهنگ حمیدرضا یاراحمـدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

کد خبر 394607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha