همشهری آنلاین: دو عضو ارشد کمیته‌ی روابط خارجی سنای آمریکا قطعنامه‌ای را پیشنهاد کرده‌اند که در راستای ادامه‌ی اقدامات مداخله‌جویانه‌ی آمریکا و آنچه "حمایت از شهروندان ایرانی" توصیف شده، بوده است.

سنا

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، در بیانیه‌ی مداخله جویانه و ضد ایرانی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، آمده است: باب کورکر رییس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا و سناتور بن کاردین با حمایت دو سناتور جمهوری‌خواه و دمکرات مارکو روبیو و باب مناندرز، پنجشنبه قطعنامه‌ای را در حمایت از حق شهروندان ایرانی برای آزادی بیان و در محکومیت پرونده طولانی نقض حقوق بشر رژیم تهران، در سنا پیشنهاد کردند.

این قطعنامه، آمریکا را به کار برای تشکیل جلسه اضطراری در سازمان ملل به منظور محکوم کردن آنچه که نقض مداوم حقوق بشر توسط دولت ایران نام برده شده و ایجاد یک مکانیزم برای نظارت بر چنین روندی تشویق می‌کند.

پیشتر برخی رسانه‌ها گزارش کردند که کورکر و کاردین پیش از ارایه‌ی رسمی این پیش‌نویس، با ژنرال مک‌مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته کنگره و دولت آمریکا بارها در اظهاراتی خصمانه و مداخله جویانه در مورد برخی اعتراضات اخیر انجام شده در ایران، موضع‌گیری کرده‌اند.
همچنین وزارت خارجه آمریکا از احتمال اعمال تحریم‌های جدید ضد ایرانی به بهانه‌ی نقض حقوق بشر خبر داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، اقدامات مداخله‌جویانه‌ی فاحش دولت آمریکا را در تناقض با قواعد حقوق بین‌الملل دانست و اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد همه کشورها چنین سیاست‌ها و سخنان خطرناکی را محکوم کرده و از دولت ایالات متحده بخواهند مسئولانه عمل کند و بر اصول منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل پایبند بماند.

کد خبر 394632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha