همشهری آنلاین: شرکت اپل اعلام کرد تراشه‌های کلیه آی‌فون‌ها، آی‌پدها و رایانه‌های مک این شرکت دچار نقص امنیتی بزرگی شده‌اند.

اپل

براساس گزارش BBC، شرکت‌های رايانه‌اي به شدت در تلاشند تا دو نقص امنيتي كه ملت‌داون و اسپكتره (به معني بحران و روح) نام دارند و امكان نفوذ و دسترسي هكرها به اطلاعات محرمانه را فراهم مي‌آورند را برطرف سازند.

میلیاردها رايانه، گوشي هوشمند و تبلت در سراسر جهان اکنون با این مشکل مواجهند و شرکت اپل وجود اين نقص‌ها را در تمامي محصولاتش تاييد كرده‌است. این شرکت برای رفع مشکل نقص فني ملت‌داون بسته نرم‌افزاری منتشر کرده و قرار است به زودي و طی روزهای آینده بسته نرم‌افزاری دیگری نيز ارائه شود.

به گفته اپل تنها آی‌فون‌ها و رايانه‌هاي مک‌ که جديد‌ترين نسخه سیستم عامل اين شركت را دارند تحت تاثير اين نقص‌هاي فني قرار نمي‌گيرند. به گفته اين شركت هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که از اين نقص سوءاستفاده‌ شده‌باشد اما این شرکت به کاربران خود توصيه كرده‌است که بسته نرم‌افزاری را تنها از منابع مورد اطمينان دانلود کنند.

کاربران مک معمولا بر این باورند که دستگاه‌ها و سیستم‌های عامل آنها به نسبت سایر دستگاه‌ها مانند تلفن‌های اندروید یا رايانه‌هاي تحت ويندوز کمتر در معرض آسیب‌های امنیتی قرار دارند.

دو نقص فني جديد در بسياري از واحد‌هار پردازشگر جديد، يا ريزتراشه‌هاي توليد شده در شركت‌هاي اينتل و ARM، دو شركتي كه كل نياز تراشه‌هاي بازار جهاني رايانه را تامين مي‌كنند،‌ كشف شده‌است. 

اپل مي‌گويد نقص فني ملت‌داون كه بسته ترميمي آن را ارائه داده، بر ساعت‌هاي اپل تاثيري ندارند. شركت گوگل نيز در بيانيه‌اي اعلام كرد درصورتي كه كاربران گوشي‌هاي اندرويدي جديد‌ترين به‌روزرساني امنيتي را انجام داده باشند، دستگاه‌هاي آنها تا 80 درصد در برابر نقص‌هاي جديد ايمن است. مايكروسافت نيز بسته‌هاي ترميمي ويژه مايكروسافت را ارائه داده‌است.

کد خبر 394647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha