همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه کشور از شناسایی ۱۵۰۰ نقطه بحرانی حادثه‌خیز در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: آمارها نشان میدهد که در سه سال گذشته ۵۳۰۰ نفر در این نقاط به دلیل تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ايسنا، سردار محمدحسین حمیدی درباره شناسایی نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور و تعداد این نقاط در طرح زمستانه امسال گفت‌: در حال حاضر 3400 محل در جاده‌های کشور به عنوان نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده است که از این تعداد 1500 محل دارای وضعیت بحرانی هستند.

وی درباره چرایی بحرانی خواندن این 1500 محل در جاده‌های کشور گفت:‌ آمارهای ما نشان می‌دهد که طی سه سال گذشته 5300 نفر در این نقاط به دلیل تصادفات جان خود را از دست داده‌اند و به همین دلیل این نقاط به عنوان نقاط بحرانی حادثه خیز در جاده‌های کشور شناسایی و آشکارسازی شده‌اند.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه در گذشته تعداد نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور بیش از 6000 نقطه بود، ادامه داد:‌ با اقدامات انجام شده بسیاری از این نقاط اصلاح شده است، اما همچنان تعدادی از این نقاط باقی‌مانده که باید برای آن اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

حمیدی با بیان اینکه نقاط پرخطر در جاده‌ها آشکارسازی و هشدارهای لازم درمورد احتمال وقوع تصادف در این نقاط به رانندگان و مسافران داده شده است، گفت: برای اینکه تعداد نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور را به حداقل برسانیم باید برنامه‌ریزی انجام شود، طرح و نقشه را مشاوران مختلفی تهیه کرده‌اند اما باید اعتبار خاص و ویژه‌ای هم برای آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تشدید وضعیت نقاط حادثه خیز در ایام زمستان، ادامه داد:‌ در شرایط زمستانی احتمال تصادفات هم مضاعف می‌شود و مثلا اگر در حالت عادی در جاده‌ای احتمال خروج از جاده زیاد باشد این وضعیت در حالت سرما و یخبندان بیشتر هم می‌شود.

فرمانده پلیس راه کشور تاکید کرد: باید برای ارتقاء ایمنی در جاده‌ها اقدامات و برنامه‌ریزی کرده و حتما برای محل‌های حادثه خیز برنامه‌ریزی بهتر و قوی‌تری داشته باشیم.

کد خبر 394758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha