همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر با کلیات طرح جدید ترافیک در سال ۹۷ موافق هستند.

به گزارش همشهري آنلاين، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه سی‌وششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: البته درباره طرح جدید ترافیک در سال 97 به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و این موضوع در کمیسیون حمل و نقل در حال بررسی است.

وی تصريج كرد:  معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این خصوص جلساتی را با کمیسیون مربوطه شورا برگزار کرده ضمن اینکه شورای شهر با کلیات طرح موافق است ولي در خصوص جزئیات نیز باید جلساتی برگزار کنیم.

رييس شوراي شهر تهران، ري و تجريش با بيان اينكه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران توضیحاتی را در خصوص طرح جدید ترافیک ارائه کرده است، اظهار داشت: اینگونه به نظر می‌رسد که کلیات طرح مورد نظر اعضا قرار دارد ولي درباره جزييات آن بحث زيادي بود.

هاشمي با تاكيد براينكه اجرای طرح فعلی ترافیک درآمدی نصیب شهرداری تهران نمي كند، گفت: قاعدتا ما باید بازنگری این طرح را در دستور کار خود قرار می‌دادیم.

وی افزود: در حال حاضر با در نظر گرفتن خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد محدوده طرح می‌شوند نزديك به 200 هزار خودرو در طرح هستند كه بايد در طرح جدید ورود و خروج خودروها بيشتر كنترل شود.

  • كارت‌هاي شناور طرح ترافيك باطل شده است

هاشمی با اشاره به توزيع كارتهاي شناور طرح ترافيك در سالهاي گذشته، گفت: متاسفانه درست از اين طرح  استفاده نمی‌شد و این کارت‌ها به صورت غیرقانونی در اختیار افرادی قرار می‌گرفت و به همين دليل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طی اطلاعیه اعلام کرد که از این به بعد توزیع این کارت‌ها در دستور کار قرار نخواهد داشت.

  • طرح دو فوريتي براي ساماندهي فضاهاي پارك حاشيه‌اي

رئیس شورای شهر تهران در ادامه پرسش و پاسخ خبرنگاران از تصویب طرح دوفوریتی مبنی بر الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی فضاهای پارک‌های حاشیه‌ای معابر اصلی و فرعی خبر داد و افزود:این طرح امروز در صحن شورا با 15 رای به تصویب رسید.

وی با بيان اينكه در حال حاضر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه توجه ویژه‌ای را به پارک‌های حاشیه‌ای دارند و از این طریق منابعی را کسب می‌کنند، اظهار داشت: اما پارک‌های حاشیه‌ای در تهران وضعیت مناسبی را ندارند و برهمین اساس کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران مکلف شده است که لایحه‌ای را برای ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای به شورا ارائه کنند.

کد خبر 394761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha