همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت از تدوین آیین‌نامه مراکز جامع توانبخشی در کشور خبر داد و گفت: این آیین‌نامه آماده ابلاغ است و در آن بر سرمایه گذاری بخش غیردولتی و لزوم تسهیل‌گری و نظارت وزارت بهداشت، تاکید شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، قاسم جان بابایی در همایش فناوری‌های توانبخشی، شرایط فعلی کشور و افق پیش رو افزود: وزارت بهداشت به دنبال تصدی‌گری نیست بلکه می‌خواهد سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف حوزه سلامت از جمله حوزه توانبخشی، توسط مردم انجام شود حتی تولید کنندگان تجهیزات توانبخشی نیز می‌توانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

او بر لزوم کاهش واردات توانبخشی به کشور تاكيد كرد و اظهار داشت: واردات این تجهیزات به کشور، قابل توجه است و باید آن را به حداقل برسانیم البته شاید ایراد از دستگاه‌های دولتی بوده که نتوانسته اند برای محصولات این حوزه، زمینه‌های تولید و بازار را در داخل و خارج از کشور، فراهم کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: توسعه توانبخشی، یک ضرورت و نیاز است، امروز در کشور با افزایش بیماری‌های خود ایمنی مانند ام اس، میزان بالای حوادث جاده ای و نیاز مصدومان به توانبخشی و افزایش بیماری‌های قلبی، عروقی، غددی، سکته‌های مغزی و سرطان روبرو هستیم و جامعه نیز به سمت کهنسالی پیش می‌رود که این عوامل، ضرورت توسعه خدمات توانبخشی را نشان می‌دهد.

او اظهار داشت: توانبخشی درمان نیست بلکه پیشگیری است چرا که به کاهش ناتوانی مردم و نیز هزینه‌های درمانی کمک می‌کند.

جان بابایی گفت: در حوزه توانبخشی در بخش آموزش، عملکرد خوبی داشته ایم و فارغ التحصیلان زیادی تربیت شده اند اما باید رویکرد ما به سرمایه گذاری بخش غیردولتی، گسترش خدمات و در نهایت افزایش دسترسی مردم به این حوزه باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: ایران از جمله کشورهایی است که کمترین تخت بیمارستانی در حوزه توانبخشی را دارد و میزان تخت‌های توانبخشی کشور ما، یک دهم کشورهای منطقه است که باید در این حوزه، تلاش بیشتری کنیم.

کد خبر 394800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha