همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: حوزه توانبخشی در نظام سلامت کشور، مغفول مانده است به همین دلیل، وضعیت توانبخشی در کشور مناسب نیست.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين، سید محمد هادی ایازی، در همایش فناوری‌های توانبخشی، شرایط فعلی کشور و افق پیش رو افزود: شاید یکی از دلایل اين موضوع، چندپارگی وظایف برخی سازمان‌ها از جمله وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی بوده است، در هر حال، باید در جهت توسعه این خدمات با بهره گیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی، تلاش كنيم.

او اظهارداشت: شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه توانبخشی با مشارکت 59 سازمان مردم نهاد و خیریه، تشکیل شده و هدف از تشکیل این شبکه ملی، افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه توانبخشی است.

  • 8.2 درصد جمعیت کشور سالمند است

ايازي گفت: دو هفته پیش جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در حضور رییس جمهور گزارشی ارائه کردیم که بر اساس آن، در حال حاضر 8.2 درصد جمعیت کشور سالمند است و تا سال 2050 میلادی، 30.2 درصد جمعیت کشور سالمند هستند که فاجعه است و باید زیرساخت های مورد نیاز در حوزه سلامت و از جمله توانبخشی، ایجاد شده و گسترش یابد.

معاون اجتماعي وزير بهداشت، بهره گیری از بخش خصوصی، توسعه فناوری‌های نوین و استفاده از توان مشارکت‌های مردمی را در توسعه خدمات توانبخشی مهم ارزیابی کرد و گفت: توانبخشی، یکی از حوزه‌هایی است که مردم، انگیزه و علاقه زیادی به آن دارند.

اگر نیازهای خودمان را به خوبی به خیرین منتقل کنیم، آنها مشارکت بسیار خوبی خواهند داشت بگونه ای که در زلزله غرب کشور دیدیم که خیرین برای ساخت دو بیمارستان، 22 مرکز جامع خدمات سلامت، 5 پایگاه اورژانس و 62 خانه بهداشت و تامین بیش از 100 کانکس جایگزین برای خانه‌های بهداشت آسیب دیده، اعلام آمادگی کرده و در ساخت این واحدها، مشارکت می‌کنند.

کد خبر 394816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha