همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از آزادی ۱۳ نفر از دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: دو دانشجوی بازداشت شده دیگر نیز طی چند روز آینده آزاد خواهند شد.

به گزارش ايسنا، دکتر حسین سلیمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به منظور پیگیری مسائل یکی از بازداشت‌شدگان تحولات اخیر به دانشگاه مراجعه کرده بودند که بعد از خروج از دانشگاه با مشکل مواجه شدند و تعداد ۱۵ نفر از دانشجویان بازداشت شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده تعداد ۱۳ نفر از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه علامه طباطبائی آزاد شدند و امیداریم دو نفر باقیمانده نیز چند روز دیگر آزاد شوند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: جزئیاتی از پرونده دانشجویان بازداشتی دانشگاه علامه طباطبائی ندارم و بر اساس مسئولیتی که دارم هر کدام از دانشجویانی که با مشکل مواجه شوند، مسائل آنها را پیگیری و دنبال خواهم کرد.

دکتر سلیمی در پایان گفت: خوشبختانه در تجمعات اخیر هیچ تشنجی در داخل دانشگاه علامه طباطبائی اتفاق نیفتاد و اتفاقات پیش آمده بیشتر یک مطالبه اجتماعی بود که در بیرون از دانشگاه‌ها اتفاق افتاد و متاسفانه عده‌ای ضدانقلاب از آن سوء استفاده کردند.

  • رییس دانشگاه: به طور جدی پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی هستیم

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نيز از بازداشت سه نفر از دانشجویان این دانشگاه در تجمعات اخیر خبر داد و گفت: این دانشجویان در محیط بیرون از دانشگاه بازداشت شدند و پیگیر وضعیت آنها هستیم.

دکتر سید احمد معتمدی به ايسنا گفت: با وجود موقعیت جغرافیایی حساس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و قرار گرفتن این دانشگاه در مرکز شهر،‌ خوشبختانه دانشجویان در تجمعات اخیری که اتفاق افتاد، شرکت نداشتند و فعالیت‌های عادی دانشگاه در این چند روز تجمع بدون اختلال ادامه پیدا کرد. اکثر دانشجویان در دوره فرجه امتحانی بودند و در کتابخانه‌ها و حتی خوابگاه‌ها خود را برای آمتحان پایان ترم آماده می‌کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: تشخیص تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر این بود که تجمعات اعتراضی اخیر تجمع اصیلی نیست بنابراین هیچ کدام از تشکل‌های فعال با گرایش‌های اصلاح‌طلبانه و اصولگرایی در این تجمعات مشارکت نکردند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان از بازداشت سه نفر از دانشجویان این دانشگاه در تجمعات اخیر خبر داد و گفت: این افراد به صورت انفرادی در محیط خارج از دانشگاه بازداشت شدند و دانشگاه به طور جدی پیگیر وضعیت آنها است.

کد خبر 394835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha