دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک رسانه آمریکایی گزارش داد آژانس‌های اطلاعاتی این کشور اذعان کردند که قابلیت‌های هسته‌ای کره شمالی را دست‌کم گرفته‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از منابعی گزارش داد در ابتدای دولت دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا آژانس‌های اطلاعاتی اين كشور به او اطمینان دادند که کره شمالی برای دستیابی به یک موشک هسته‌ای بالستیک که به خاک آمریکا برسد، دست‌کم چهار سال زمان لازم دارد و بنابراین زمان کافی برای آن‌که جلوی توسعه این قابلیت گرفته شده و یا آن را کندتر کنند وجود دارد و واشنگتن می‌تواند به جای آن بر مذاکرات و اقدام‌هاي متقابل تمرکز کند.

با این حال براساس این گزارش بعد از آن‌که پیونگ یانگ دست به آزمایش یک بمب بنا به ادعای این کشور هیدروژنی زد و موشک‌هایی با قابلیت‌های رسیدن به جزیره گوآم را آزمایش کرد بخش اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسید که قابلیت‌های کره شمالی را دست‌کم گرفته است و درباره شانس این کشور برای کسب تکنولوژی‌های خارجی از جمله تکنولوژی مبتنی بر یک موتور قدیمی مربوط به دوره شوروی اشتباه تحلیل کرده.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک،به گفته تحلیلگران این اشتباه‌ها ناشی از این اعتقاد بود که کره شمالی به همان میزان زمانی که کشورهای دیگر در دوره جنگ سرد احتیاج داشتند به زمان براي ايجاد این قابلیت نیاز دارد.

با این حال اخیرا هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سریع‌تر از آنچه که اکثر مردم گمان می‌کردند کره شمالی را به سمت قدرت هسته‌ای برده است.

با این حال او تاکید کرد که ترامپ بابت عدم هشدار در این‌باره ناخرسند نیست.

مک‌مستر به نوشته نیویورک تایمز گفته است: ترامپ انتظار اطلاعات کامل و بی نقص درباره همه چیز را ندارد. او با ابهام مشکلی ندارد و طبیعت انسان را درک می‌کند و می‌فهمد که هرگز اطلاعات تمام و کمال درباره نیت‌ها و قابلیت‌ها در اختیار نخواهد داشت.

کد خبر 394852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha