دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تنها چند روز از آغاز سال ۲۰۱۸ گذشته است و همین چند روز این سال را به سال رویداد‌های افراطی تبدیل کرده‌است.

کوهستان

براساس گزارش بوستون گلاب، از يك سو سيدني استراليا در تاريخ هفتم ژانويه يكي از گرمترين دماهاي تاريخ خود را تجربه كرد، 47.3 درجه سانتيگراد، و در سويي ديگر عنوان دومين مكان سرد جهان به كوه نيوهمپشاير در ايالت واشنگتن آمريكا اختصاص يافت.

رصدخانه واشنگتن با توئيت ركورد بي‌سابقه سرما در اين منطقه اعلام كرد كوه نيوهمپشاير به همراه شهر كانادايي آرمسترانگ در اونتاريو دومين مناطق سر جهان هستند.

دما در زمان اعلام اين خبر در نيوهمپشاير به منفي 37.7 درجه سانتيگراد رسيده‌بوده‌است. شدت سرماي باد نيز در اين منطقه منفي 70 درجه سانتيگراد اعلام شد. اين به آن معني است كه دمايي كه در اين كوه احساس مي‌شده سردتر از سطح مريخ بوده‌است. سردترين نقاط جهان در همان روز يروكا ناناوت در كانادا و جاكوتسك در روسيه بوده‌اند كه دماي آنها به منفي 38 درجه رسيده‌بود.

كوه نيوهمپشاير واقع در رشته‌كوه وايت در ارتفاع 1917 متر بالاتر ز سطح دريا واقع شده‌است و همين موضوع آن را به مرتفع‌ترين قله در شمال شرق آمريكا تبديل كرده‌است. 

 

کد خبر 394873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha