همشهری آنلاین: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای با تشریح آخرین وضعیت نفتکش ایرانی گفت: آتش نفتکش ایرانی خاموش نشده است و کشتی به یک طرف متمایل شده و در حال غرق شدن است.

 نفتکش ایرانی مشتعل و در حال غرق شدن است

علیرضا آیروش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل گسترش لکه های نفتی و شعله های آتش تا شعاع بیشتر از یک کیلومتر، علیرغم بسیج امکانات و تجهیزات امدادی و آتش نشانی در محل، هنوز کشتی در آتش می سوزد و آتش آن خاموش نشده است.

آیروش در مورد وضعیت جستجوی خدمه نیز گفت: هیچ شواهدی برای جان باختن خدمه مفقود شده کشتی ایرانی وجود ندارد و جستجوها برای یافتن افراد مفقود شده همچنان ادامه دارد.

وی گفت: دولت محلی شانگهای و همچنین دولت مرکزی پکن تمام تلاش خود را برای جستجوی خدمه مفقود شده این کشتی بکار گرفته است.

شنبه شب در اثر برخورد نفتکش ایرانی با یک کشتی باری چینی - هنگ کنگی در سواحل شرقی این کشور 32 خدمه که 30 نفر آنها ایرانی و دو نفر بنگلادشی هستند، مفقود شده اند.

وز­ارت حمل و نقل چین اعلام کرد حادثه ساعت 8 شب شنبه در 160 مایلی دلتای یانگ تسه رخ داد.

این کشتی به مقصد کره جنوبی حرکت می کرده که در 250 کیلومتری سواحل شهر شانگهای چین با یک کشتی باربری ثبت شده برای هنگ کنگ برخورد کرده است.

وزارت راه و ترابری چین در بیانیه ای اعلام کرده که 21 سرنشین چینی کشتی باربری کریستال که حامل بار غله از آمریکا بوده است، نجات یافته اند.

اوت سال 2016 نیز یک نفتکش ایران در تنگه سنگاپور با یک کشتی باری سوییس برخورد کرد که تلفاتی نداشت و باعث نشت نفت به دریا نشد.

کد خبر 394903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha