محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از جزئیات انتشار دست‌نوشته‌های سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) خبر داده است؛ دست نوشته‌هایی که برخی از رسانه‌ها از آن تعبیر به «وصیت‌نامه سیاسی» کرده‌اند.

محسن هاشمی

فرزند رئیس فقید مجمع تخشیص مصلحت نظام گفته است: دست‌نوشته‌های مفصلی از ایشان به‌جا مانده است که نهایی نشده اما لحن و محتوای وصیت نامه سیاسی دارد. او می‌گوید: این اوراق در دفتر نشرمعارف انقلاب که مرکز تدوین و نشر آثار و خاطرات ایشان است، در دست بررسی و تنظیم است. آخرین وصیت‌نامه رسمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مربوط به سال‌1379 و قبل از عمل آنژیوی قلب اوست. این وصیت‌نامه کوتاه است و جنبه شرعی دارد.

یاسر هاشمی، فرزند دیگر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با همشهری گفته است که بعید به‌نظر می‌رسد آیت‌الله وصیت‌نامه خود را تجدید نکرده باشد. 3 روز بعد از فوت مرحوم آیت‌الله هاشمی هم محسن هاشمی با تقدیر از مردم برای حضور در مراسم تشییع و تدفین ایشان، از گشوده شدن وصیت‌نامه وی خبر داده بود.

او گفته بود وصیت‌نامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دفتر ایشان در مجمع تشخیص‌مصلحت نظام نگهداری می‌شد. فاطمه هاشمی دیگر فرزند آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی اخیرا اعلام کرده بود: «وصیت‌نامه‌ای که چند روز بعد از رحلت پدرم در رسانه ملی توسط محسن قرائت شد،

مربوط به سال‌۷۹ است؛ یعنی آن وصیت‌نامه قدیمی بود و آیت‌الله‌هاشمی در آن نوشته بودند که «وصیت‌نامه بعدی را می‌نویسم». او گفته بود: بعد از کلی جست‌وجو، وصیت‌نامه بعدی هیچ وقت پیدا نشد. نه در منزل و نه در دفتر کار پدرم، هیچ اثری از آن نبود. دقیقا به‌خاطر دارم که حدود ۴ یا ۵ سال پیش پدرم به همراه مادرم در حال نوشتن وصیت‌نامه‌ای بودند و حالا خیلی مشتاق هستیم بدانیم که آن وصیت نامه کجاست!

محسن هاشمی در گفت‌وگویی که با جماران داشته به موضوعات دیگری هم اشاره کرده است. وی در پاسخ به این سؤال که اگر امروز آیت‌الله در قید حیات بودند، چه دغدغه‌ای داشتند؟ گفته است: یکی از آرزوها و نگرانی‌های همیشگی ایشان وحدت و عدم‌وجود دشمنی و کدورت و کینه‌ورزی در داخل کشور و نیروهای انقلاب بود.

  • روحانی سخنران مراسم نخستین سالگرد آیت‌الله هاشمی

نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) با سخنرانی حسن روحانی،رئیس‌جمهور و سیدحسن خمینی، یادگار امام فردا برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، این کنگره از ساعت 8صبح در محل سالن اجلاس سران افتتاح خواهد شد. در این همایش یکروزه علاوه بر رئیس جمهور شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و فرهنگی سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 394930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha