همشهری آنلاین: انتشارات ثانیه کتاب خبرنگاری موبایلی اثر ایوو بوروم و استیون کویین را با ترجمه دکتر احسان بخشنده بزودی منتشر می‌کند.

این کتاب به مخاطب خود به صورت کاربردی آموزش می‌دهد چگونه با موبایل یا تبلت می‌توان یک گزارش خبری تولید کرد.

روزنامه‌نگاری موبایلی شکل نوآورانه‌ای از گزارشگری است که در آن مردم و یا خبرنگاران تنها با استفاده از یک تلفن همراه می‌توانند به خلق و انتشار گزارش‌های خبری بپردازند. این داستان‌های خبری معمولاً تصویری هستند، اما می‌توانند به صورت گزارش‌های صوتی یا حتی اسلایدشو، یا تصاویر به‌ همراه متن نیز منتشر شوند.

در روزنامه‌نگاری موبایلی، داستان‌های خبری در محل وقوع با استفاده از اینترنت به تلفن همراه منتقل یا منتشر می‌شوند. این کتاب به صورت حرفه‌ای و در عین حال ساده، تکنیک‌های خبرنگاری موبایلی و چگونگی تهیه یک گزارش داستانی را توضیح می‌دهد.

بوروم تهیه کننده نویسنده و کارگردان استرالیایی است که تاکنون چندین جایزه بین‌المللی در حوزه تولیدات تلویزیونی دریافت کرده است. وی دارای بیش از 30 سال سابقه فعالیت در این حوزه و بویژه پوشش روابط بین‌المللی دارد. دکتر بوروم یکی از پیشروهای اصلی در حوزه روزنامه‌نگاری موبایلی بویژه تولید محتوای چندرسانه ای محسوب می شود. وی همچنین در دانشگاه تدریس می‌کند و این دومین کتاب وی در حوزه روزنامه‌نگاری موبایلی است.

کویین استاد روزنامه نگاری در دانشکده نوآوری نروژ در اسلو است. وی 24 سال سابقه فعالیت روزنامه‌نگاری دارد و این بیست و یکمین کتاب وی است.

احسان بخشنده دکتری خود را در رشته ارتباطات بین‌الملل از دانشگاه وستمینستر انگلیس دریافت کرد. وی همچمنین فارغ التحصیل دانشگاه رویال هالووی لندن در رشته روابط بین الملل است. دکتر بخشنده بیش از 10 سال در رسانه های ایران سابقه فعالیت روزنامه نگاری دارد و رویدادهای مهم بین المللی را پوشش خبری داده است. وی استاد مدعو دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی است.

کد خبر 394952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha