همشهری آنلاین: برخی منابع خبری گزارش دادند: کشور تایلند تبدیل به محل ترانزیت خودروهای سرقتی باندهای تبهکار مالزیایی به کشورهای آ.سه.آن از جمله ویتنام، لائوس و کامبوج شده است.

 تایلند مرکز ترانزیت خودروهای سرقتی در جنوب شرق آسیا

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا، پس از اعلام خبری مبنی بر کشف 20 خودروی گران قیمت به سرقت رفته در تایلند توسط پلیس، 'وان احمد نجم الدین محمد' مدیر بخش تحقیقات پلیس تایلند، در بانکوک به خبرنگاران گفت که تایلند محل ترانزیت خودروهای سرقتی به کشورهای منطقه آ.سه.آن توسط باندهای مالزیایی است.

شبکه 3 تلویزیون مالزی به نقل از وی گزارش داد، پلیس تایلند از سال 2015 تا کنون بیش از 100 دستگاه خودرو سرقتی را کشف و به همتایان خود در مالزی تحویل داده است.

پلیس تایلند همچنین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تلاش برای ردیابی رهبری این باندها ادامه دارد و هر دو کشور به همکاری خود برای حل این مسئله ادامه می دهند.

در این بیانیه آمده است :ژنرال 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند و معاون وی نیز بر اهمیت مقابله با این مسئله تاکید کرده اند، زیرا سرقت خودرو توسط باندهای تبه کار مالزی و ترانزیت آنها در تایلند، باعث مشکلاتی برای هر دو کشور می شود و ممکن است این اقدام ،ظرفیتی برای تامین مالی سایر فعالیت های جنایی از جمله حمایت از گروههای تروریستی باشد.

کشورهای جنوب شرق آسیا شامل مالزی، اندونزی، سنگاپور،کامبوج، لائوس، تایلند، میانمار،برونئی،ویتنام و فیلیپین با بیش از 600 میلیون نفر جمعیت است.

فعالیت های قاچاق در طول 645 کیلومتر مرز مشترک مالزی و تایلند همواره یکی از چالش های مهم مرزی برای نیروهای امنیتی این کشورها بوده است.

'پراویت ونگسوون' معاون نخست وزیر تایلند نیز یکسال پیش پس از سفر به مالزی اعلام کرد که دو کشور در مورد ساخت حصاری در نقاط مرزی مشترک دو کشور توافق کردند.

کد خبر 395119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha