همشهری آنلاین: وزیر خارجه در بدو ورود به مسکو گفت در سفر بیست‌ویکم‌اش به روسیه برای مشورت در خصوص مذاکرات پیش‌رو با ۱+۵ با لاوروف گفت‌وگو خواهد کرد.

ظریف لاوروف

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، که به منظور دیدار با همتای روسی خود به روسیه سفر کرده است، در بدو ورود به مسکو در خصوص محورهای دیدارش با لاوروف اظهار کرد: از زمان تصدی گری خود در وزارت امور خارجه امروز بیست و یکمین باری است که به مسکو آمده ام، روابط ما با روسیه راهبردی است و همسایه مهم ما محسوب می شود و از یکی از اعضای مهم گروه 1+5 است که در برجام هم نقش بسیار مهمی را داشت و در دو سال اخیر هم در شورای امنیت، در اجرای برجام و همچنین در حمایت از جمهوری اسلامی ایران نقس بسزایی را داشته است.

وی گفت: امروز هم برای مشورت قبل از اجلاس با وزاری خارجه سه عضو اروپایی و خانم موگرینی و همچنین در خصوص سیاست‌های مخرب آمریکا در قبال برجام با آقای لاوروف گفتگو داریم. جامعه بین‌المللی به روشنی نشان داده که از سیاست‌های آمریکا حمایت نمی‌کند و آن را مخرب می‌داند. جمعه هفته گذشته شورای امنیت جلسه بسیار بی‌موردی را که ما اصل آن جلسه را اشتباه و خطرناک برای شورای امنیت می‌دانیم، برگزار کرد و علی رغم فشارهای آمریکا مشخص شد که ایالت متحده در آن نشست منزوی بود و تقریبا همه اعضای شرکت کننده ر آن جلسه بر ادامه روند اجرای برجام تاکید کردند.

کد خبر 395120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha