همشهری آنلاین: یاسر هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از مهمترین نقاط درخشان کارنامه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، اداره دانشگاه آزاد اسلامی بدون دریافت یک ریال از بیت‌المال بود.

به گزارش ايرنا، ياسر هاشمي دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز بدون یک ریال بودجه دولتی یا عمومی برگزار شد و با وجود پیشنهادهای مختلف برای تامین هزینه‌ها، بیت هاشمی و علاقه‌مندان او بر این باورند که در این شرایط دشوار زندگی و معیشت مردم نباید به بیت‌المال چنگ‌اندازی کرد حتی برای مرد بزرگی چون هاشمی رفسنجانی.

وی افزود: گرچه هنوز فقدان بزرگمرد عرصه انقلاب، اعتدال و اسلام برای بسیاری از ایرانیان و خانواده هاشمی ثقیل و باور نکردنی است اما توجه همیشگی مردم این کهن دیار نسبت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول ایام فراق، ستودنی و محل تامل و مطالعه است.

یاسر هاشمی با قدردانی از شرکت‌کنندگان در نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان داشت: از روزی که سنگ بنای برگزاری این کنگره گذاشته شد با انتشار نخستین فراخوان، صدها مقاله علمی در سه حوزه فرهنگ و دین‌باوری، اقتصاد و توسعه و مدیریت و سیاست‌ورزی پیرامون شخصیت آیت‌الله دریافت شد که در نهایت با پالایش‌های علمی حدود 50 مقاله از چهره‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حوزوی به مرحله ارائه راه یافتند.

وی با بیان اینکه برای بهره‌مندی نخبگان، دانشگاهیان و رسانه‌ها از محتوای علمی کنگره، حدود سه هزار کارت دعوت ارسال شد، گفت: در کمال ناباوری در کنگره 19 دی ماه شاهد حضور بیش از 6 هزار نفر از علاقه‌مندان به آیت‌الله هاشمی بودیم. کارشناسان و نخبگانی که مقالات خود را در محورهای اخلاق، مدیریت، اقتصاد، توسعه، فرهنگ و دین ارائه کرده بودند به همراه بیش از 700 علاقه‌مند به مباحث علمی در سه نشست تخصصی شرکت کردند.

هاشمی در ادامه اظهار داشت: کتاب و لوح فشرده «روایت آیت‌الله» شامل مجموعه مقالات کنگره، «سیاستمدار مفسر» درباره آشنایی با چهره قرآنی آیت‌الله هاشمی، «فراتر از شکوفایی» با موضوع بررسی روان‌شناختی شخصیت هاشمی رفسنجانی، «تا ابد استوار» با محور مجاهدت‌های هاشمی و «کتابنامه آیت‌الله هاشمی» که نگاهی داشت به آثار شخصی و تالیفات مرتبط به آیت‌الله از جمله محصولات علمی و فرهنگی این کنگره هستند.

وی همچنین به رونمایی از وب سایت مرکز اسناد و مدارک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، جایزه بین‌المللی هاشمی رفسنجانی و نشریه علمی- تحلیلی «ققنوس» در نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد.

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از عموم مردم دعوت کرد تا در مراسم عمومی نخستین سالگرد فقدان آیت‌الله هاشمی که از ساعت 10 تا 12 صبح پنجشنبه 21 دی ماه در مدرسه عالی شهید مطهری به نشانی میدان بهارستان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

کد خبر 395144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha