چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساعت بدون باتری مبتنی بر پلتفرم اینترنت اشیا در در نمایشگاه CES آمریکا رونمایی شد.

ساعت بدون باتری مبتنی بر پلتفرم اینترنت اشیا

یکی دیگر از محصولات فناورانه معرفی شده در نمایشگاه CES آمریکا، ساعتی بدون باتری و مبتنی بر پلت‌فرم اینترنت اشیا است که نیروی خود را از گرمای مچ دست می‌گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، ماتریکس شرکت سازنده PowerWatch و PowerWatch X، دو مدل ساعتی است که نیازی به باتری ندارند، است. هر دو همزمان معرفی شدند، اما مدل X راه کمی طولانی‌تری را برای رسیدن به CES طی کرده است.

مدل X در حالی که از گرمای مچ دست برای تامین نیرو استفاده می‌کند، قادر به تبدیل شدن به یک ساعت هوشمند نیز هست.

ساعت‌های بدون باتری بر اساس یک ترموکوپل کار می‌کنند، که از اختلاف گرمای بین مچ دست و کیس خود نیرو تولید می‌کنند. با این حال، مشکل ترموکوپل‌ها این است که آنها معمولا خیلی ضعیف هستند.

با این حال ماتریکس با برخی از تغییرات بسیار زیرکانه، قادر به ساخت یک ساعت دیجیتال شد که می‌تواند پیام‌ها را از طریق بلوتوث گرفته و نشان دهد.

PowerWatch X حتی می‌تواند قدرت کافی برای یک موتور ارتعاشی ایجاد کند و به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی که تماسی دریافت می‌کنید، از طریق لرزش ساعت متوجه شوید.

علاوه بر این که به شما امکان ردیابی فاکتورهای ورزشی و میزان کالری سوزانده شده را می‌دهد.

این شرکت در حال کار برای توسعه این فناوری است تا اینترنت اشیا را در آن به راحتی قابل اجرا کند. فکرش را بکنید که دستگاه کنترل اینترنت اشیایی داشته باشید که نیاز به شارژ یا تعویض باتری نداشته باشد.

این محصول حداقل تا نیمه سال 2018 به تولید انبوه نخواهد رسید و قیمت آن نیز هنوز مشخص نیست، اما پیش‌سفارش آن با قیمت اولیه 249 دلار هم اکنون قابل انجام است.

کد خبر 395156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha