پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: واشنگتن نام خیابانی را که سفارت روسیه در آن واقع است، به نام یکی از سیاستمداران اپوزیسیون روسیه که به ضرب گلوله به قتل رسید،‌ تغییر داد و خشم روسیه را برانگیخت.

 شورای شهر واشنگتن در جریان رای‌گیری با تغییر نام خیابانی که سفارت روسیه در آن واقع است، به نام "بوریس نمتسف"، سیاستمدار اپوزیسیون روس که در سال ۲۰۱۵ میلادی در مقابل کرملین به ضرب گلوله به قتل رسید، موافقت کرد.

این در حالی است که سیاستمداران روسیه ضمن انتقاد از این اقدام آن را یک "حقه کثیف" توصیف کردند.

شورای شهر واشنگتن در بیانیه‌ای گفت: این تصمیم به اتفاق آراء برای ادای احترام به این فعال کشته شده در راه دموکراسی تصویب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، در بیانیه شورای شهر واشنگتن آمده است: براساس این تصمیم بخش مقابل سفارت روسیه در خیابان ویسکانسین به نام بوریس نمتسف تغییر می‌کند.

ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب ناسیونالیست ال‌دی‌آر(LDPR) گفت: مقام‌های آمریکایی عمدا می‌خواهند در مقابل سفارت روسیه حقه‌های کثیفی بزنند.

دیمیتری نوویکوف یکی دیگر از سیاستمداران روس از حزب کمونیست به اینترفاکس گفت: مقام‌های آمریکایی مدت‌هاست که در بازی خود برای مداخله در امور داخلی روسیه غرق شده‌اند.

نمتسف یکی از منتقدان صریح ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بود که در فوریه سال ۲۰۱۵ میلادی هنکام بازگشت به خانه‌اش از رستورانی در مسکو ،‌ به ضرب گلوله به قتل رسید.

دختر بوریس نمتسف اوایل دسامبر سال ۲۰۱۷ برای حمایت از این تغییر نام به واشنگتن سفر کرد.

او به شورای شهر واشنگتن گفت: رژیم سیاسی کنونی روسیه می‌خواهد یادبود پدر مرا از بین ببرد، چرا که معتقد است این سمبل‌ها بسیار مهم هستند و می‌توانند انگیزه‌ای برای درخواست تغییر شوند.

دختر نمتسف افزود: پدر من یک وطن‌پرست روشنفکر روسیه بود که مستحق است یادش گرامی داشته شود. در حال حاضر ما نمی‌توانیم به خاطر مقاومت بی‌سابقه مقام‌های روسیه در کشورمان یادبود بوریس نمتسف را داشته باشیم، اما این فرصت را داریم که این کار را در اینجا انجام دهیم.

کد خبر 395188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha