همشهری آنلاین: معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده، شرکت توزیع برای تامین برق چادرهای اسکان زلزله‌زده‌ها و مکان استقرار موقت آن‌ها هیچ گونه قبض برقی تا زمان اسکان دائم این مشترکان صادر نمی‌کند.

محمودرضا حقی‌فام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان‌اینکه برای مشترکانی که به طور مستقیم تحت تاثیر زلزله قرار داشتند و خانه‌هایشان آسیب دیده، هیچ گونه قرائت کنتور صورت نگرفته و قرار نیست از این مناطق هزینه‌ای دریافت شود، اظهار کرد: در واقع به دلیل وجود تخریب‌ها کنتوری برای قرائت وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی مناطق همچون گیلانغرب که اخیرا برای آنها قبض صادر شده است، گفت: به طور مثال این منطقه با زلزله فاصله زیادی داشته و تاثیر چندانی از زلزله کرمانشاه نگرفته است؛ لذا در این مناطق قرائت کنتور صورت می‌گیرد، چراکه تمام مشترکان در خانه‌های خود ساکن هستند.

به گفته معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، دوره قرائت کنتورها در این مناطق قبل از وقوع زلزله انجام شده است لذا جای هیچگونه اعتراضی از سوی این مشترکان وجود ندارد، چراکه که اگر مشترکی تاثیر مستقیم از زلزله گرفته بود قطعا هیچ گونه قرائتی برای آن لحاظ نمی‌شد.

حقی‌فام در خصوص دریافت هزینه از مناطق زلزله‌زده نیز اظهار کرد: در واقع برقی که به چادرها و کانکس‌ها داده می‌شود، توسط یک کنتور مادر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و میزان مصرف برق را به استانداری اطلاع می‌دهیم تا از منابع استانی بتوان برای تامین هزینه‌های برق کمک گرفت و اگر استانداری نتوانست این هزینه را متقبل شود، وزارت نیرو این مبالغ را تامین خواهد کرد.

کد خبر 395313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha