مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۶۲ درصد از کودکان کار و خیابان اتباع بیگانه اند، گفت: آمارها نشان می دهد که ۶۸ درصد از کودکان کار و خیابان از خارج از تهران به پایتخت آمده اند و به طور مرتب از آن ها سوء استفاده می شود.

به گزارش شهرنوشت، انوشیروان محسنی بندپی با تاکید بر اینکه نگاه "بگیر و ببند" و امنیتی در حوزه کودکان کار و خیابان جواب نمی‌دهد، اظهار کرد: تلاش ما این است مراکز شبه خانواده را تقویت کنیم و با نگاه اجتماعی مبتنی بر پذیرش و جذب کودکان، کار را پیش ببریم. در هر صورت به فراخور توان کودکان و نوع مشکلی که برای آن ها ایجاد می شود باید رویکردهای متفاوتی را تعریف کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور با بیان اینکه با شهرداری تهران در کلیات مربوط به حوزه کودکان کار و خیابان توافق داریم، عنوان کرد: هدف ما این است تا چرخه بازگشت به تحصیل این بخش از کودکان و اجتماع پذیر کردن آنان را به طور جدی پیگیری کنیم. ضمن اینکه، کمیته امداد و بهزیستی برای حمایت از خانواده های این کودکان اعلام آمادگی کردند.

وی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت کودکان کار و خیابان در پایتخت تصریح کرد: بر اساس آمارها 62 درصد از کودکان کار و خیابان در تهران اتباع بیگانه اند و حضورشان غیرقانونی است. آمار دیگر حاکی از آن است که 68 درصد از کودکان کار و خیابان از خارج از تهران به این شهر آمده اند و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

 

کد خبر 395317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha